A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Bevásárolná magát a magyar állam a Rail Cargo Hungariába


Tárgyalások zajlanak a magyar kormány és az osztrák állami vasúttársaság árufuvarozó cége, a Rail Cargo Group (RCG) között a magyar leányvállalat, a Rail Cargo Hungaria (RCH) tulajdonrészének megvásárlásáról - közölte Kovács Imre, az RCG igazgatósági tagja, az RCH elnöke.

A magyar kormány régi törekvése, hogy újra tulajdonos legyen olyan stratégiai fontosságú cégekben, amelyeket 2010 előtt privatizáltak. (2019-ben a kormány stratégiai együttműködési megállapodást ír alá a társasággal a vasúti szállítási szolgáltatások színvonalát és hatékonyságát növelendő). Az RCH-nak pedig fontos, hogy maga mögött tudhassa a kormány támogatását, amikor többek között közszolgálati jellegű feladatokat vállal magára.

A magyar állam ismételt tulajdonszerzéséről már a MÁV Cargo 2008-as privatizációját követő években megkezdődtek a tárgyalások az osztrák tulajdonossal. Volt olyan időszak, amikor a felek egészen közel jutottak a megállapodáshoz. Rövidebb-hosszabb leállásokkal folytak egyeztetések, amelyek ma sem szünetelnek.

Kovács Imre szerint ha a kormány a tulajdonszerzés mellett dönt, olyan vállalatba száll be, amely Európa második legnagyobb vasúti árufuvarozó cégcsoportjának egyik legfontosabb társasága, egyben a magyarországi vasúti export meghatározó szereplője.
Forgalmának 80 százaléka nemzetközi, kombinált fuvarozásával a keleti áruforgalom nélkülözhetetlen lebonyolítója, úgynevezett egyes kocsi fuvarozása révén pedig az egyedüli garancia arra, hogy a magyar cégek gazdaságosan és környezetbarát módon juttassák termékeiket nyugat-európai piacaikra.

Az RCH-nak ma 45 korszerű mozdonya, képzett személyzete van, és az eltelt évek alatt a korszerűtlen vagonpark is megújult. Az osztrák fuvarozó vasút a magyar céggel és piaccal megerősödve nemzetközileg is jelentős szereplővé vált, amely megkerülhetetlen hálózatot működtet a Németország és Törökország közötti áruforgalomban - jelentette ki az osztrák vasúttársaság magyar elnökségi tagja. Az RCG megnövekedett jelentőségét mutatja, hogy nagy nemzetközi szállító vállalatok befektetőként érdeklődnek iránta. A világ egyik legnagyobb tengeri szállítója, a COSCO Shipping Group tagvállalata, az Ocean Rail Logistics S.A. 2019 novemberében 15 százalékos részesedést szerzett a cég logisztikai központjában, a Rail Cargo Terminal - BILK Zrt.-ben.

Az együttműködés irányába mutat az is - mondta Kovács Imre -, hogy Európa, valamint a magyar kormány számára is kiemelt jelentőségű a fenntartható fejlődés és a klímavédelem támogatása. A zöldfordulat pedig kiváló lehetőséget kínál a környezetbarát vasúti árufuvarozás részarányának növelésére az erősen szennyező közúti szállítással szemben.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok