A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Megkezdődött a Déli összekötő vasúti híd átépítése

,

Felvonultak a kivitelezők, megkezdték a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítését. A jelenlegi két vágány helyett három szolgál majd, de a munkálatok idején mindvégig biztosítani kell a két vágány használatát. A híd bővítése része a Déli körvasút fejlesztésének, melynek során Kelenföld és Ferencváros között három új megálló létesül.

A főváros egyik legforgalmasabb vasúti kapcsolatának fejlesztése kezdődött meg az elmúlt hetekben. A kivitelező feladata, hogy a meglévő két, egyvágányos hídszerkezetet elbontsa, és három új, egyvágányos szerkezetet építsen a helyére. A tervezett egyvágányos, többtámaszú rácsos acélhíd a meglévő közös pillérekre támaszkodik majd. Ezeket át kell alakítani, továbbá új, cölöpfalas hídfőket kell építeni. Mindeközben az érintett vonalszakaszon biztosítani kell két vágány használatát. Ez érthető, hiszen a híd az ország legforgalmasabb vasúti összeköttetése a Dunán, amelyen a keleti és nyugati országrészek között haladó vasúti forgalom túlnyomó része zajlik. A kivitelezőnek a vasúti pálya mellett át kell építenie többek közt a biztosítóberendezést, a vonatbefolyásoló rendszert, a távközlési rendszert és a felsővezetéket is. A korszerűsítéshez szükséges kiviteli terveket és a kivitelezési munkákat a Duna Aszfalt Kft. végzi el nettó 36 milliárd forintért.

 A híd bővítése része a Déli körvasút fejlesztésének, amelynek célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejutni az agglomerációból Budapestre. A Déli körvasút fejlesztése során Kelenföld és Ferencváros között három új megállót építenek. A XI. kerületi Nádorkert megálló a budai fonódó villamos leendő Dombóvári úti szakaszához és az Infoparkhoz, a Soroksári út környezetében lévő Danubius a Duna-parti területekhez és a HÉV-hez, a Népliget megállóhely pedig az M3 metróhoz, az Üllői úthoz teremt közvetlen kapcsolatot. A Déli körvasút fejlesztésének célja, hogy 10-15 percenként járhassanak a vonatok. Ezzel létrejönne az S-Bahnra emlékeztető összeköttetés az érdi, budaörsi és környező budai agglomeráció, Budafok–Nagytétény, Kelenföld, az újbudai egyetemváros, a Soroksári út térsége, azaz a déli városkapu, valamint a Népliget térsége, Kőbánya–Kispest, a ferihegyi reptér és a pesti agglomeráció között.  A beruházásnak köszönhetően a vasút versenyképesebbé válhat, így Budapest jelentős közúti forgalomtól, és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok