A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Franciaország vasútra terelné a légiforgalom egy részét

,

A francia kormány azzal a feltétellel menti meg az Air France-–KLM légitársaságot, ha az hozzájárul, hogy segítse az utasforgalom átterelését repülőgépről vonatra. Bruno Le Maire pénzügyminiszter szerint a hétmilliárd eurós támogatási csomagot csak akkor szabad megadni az Air France-nak, ha az önként korlátozza a versenyt a vasúti szolgáltatásokkal szemben. Ez azt jelenti, hogy a légi fuvarozó nem szállíthat belföldi utasokat két és fél óránál rövidebb járatokon olyan útvonalakon, ahol párhuzamosan nagy sebességű vasútvonal található.

Kivételt jelentenek ugyanakkor azok a járatok, amelyek olyan csomóponti repülőterekre repülnek, mint például a Párizsban található Roissy-Charles-de-Gaulle, ahová a TGV járatok befutnak, például Lyonból, Marseille-ből, Bordeaux-ból.Le Maire szerint az Air France-nak nyereségesebbé és versenyképesebbé kell válnia, ugyanakkor azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra csökkentse szén-dioxid-kibocsátását 2005-ös szintjének ötven százalékára.

A francia kormány lépése példaértékű lehet más, jelentős belföldi légi forgalmat bonyolító államok számára, mint Spanyolország vagy Olaszország, amelyek fejlett és jól működő nagy sebességű vasúti hálózatot működtetnek. A légi közlekedéssel szemben a vasút az az ágazat, amely a villamosított hálózatok révén akár karbonsemleges működésre is képes.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok