A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hosszabb menetidő, elmulasztott csatlakozás - ezt hozza a mellékvonali új vasúti menetrend

,

Az eddigiekhez képest is jelentősen megnehezíti a közösségi közlekedést használó emberek és a vasutat szolgáló dolgozók helyzetét a június 6-án életbe lépő, harmincnégy vasútvonalat érintő drasztikus szolgáltatáscsökkentés. A vasúti közlekedést felváltó, azt kiegészítő autóbuszos szolgáltatás megnövekedett utazási időt, átszállással járó kellemetlenséget, csatlakozásmulasztást jelent az utasoknak és veszélyezteti a vasutas munkahelyek biztonságát. 

A Közlekedő Tömeg gyűjtötte össze azokat a példákat amelyek egyértelműen a szolgáltatási színvonal csökkentését mutatják.

  • Tizenkét vasútvonalon mindössze napi egy vonat marad irányonként, pótlóbuszok nem közlekednek, a vasúti bérleteket a helyközi buszokon nem fogadják el. Számos csomópontban nem érik el a csatlakozó vonatot a pótlóbusszal érkezők, ezért legalább egy órával többet kell az utazásra szánniuk (pl. Szeghalom–Püspökladány–Debrecen)
  • Nagyatádról az egyetlen vonat 22:30-kor indul,
  • Abaújszántóról Hidasnémeti felé az egyetlen vonat 5:02-kor indul,
  • Zalaegerszeg–Őriszentpéter között a személyvonatok helyett csak pótlóbuszok közlekednek, a menetidő 42-ről 70 percre nő,
  •  Villány–Mohács vonalon a pótlóbuszok menetideje a vonatokhoz képest több mint kétszeres lesz: 25 helyett 62 perc,
  • a Dunaújváros–Simontornya vonalon 43 perccel lesznek lassabbak a buszok,
  • Kál-Kápolnáról 130 perc alatt érnek a pótlóbuszok Kisújszállásra a vonat 97 percével szemben,
  • Gyöngyös–Vámosgyörk között másfélszeresére nő az utazási idő,
  • Debrecenből Tiszalök felé felváltva indulnak majd vonatok és buszok, utóbbiak 20 perccel lassabbak lesznek,
  • a Pécs–Nagykanizsa–Szombathely vonalon egyetlen közvetlen vonat sem marad, többszöri átszállásra lesz szükség

A június 6-tól érvényes menetrendek a következő címen elérhetők : https://www.mavcsoport.hu/…/ideiglenes-jarvanyugyi-menetren… 

 Az ideiglenes járványügyi menetrendként kommunikált szolgáltatáscsökkentés miatt a belföldi turizmusban, kerékpáros turizmusban jelentős térségek az Őrség, Zemplén, Nógrád  és a Tisza-tó megközelítése éppen a nyári időszakban válik csaknem lehetetlenné vonaton.

A mellékvonalakra elrendelt kapacitáscsökkentés miatt az érintett térségekben foglalkoztatott vasutasok munkahelyei sincsenek biztonságban. A Mozdonyvezetők Szakszervezete még május 23-án konzultációt kezdeményezett a munkáltatónál a helyzet tisztázása és a tervezett intézkedések foglalkoztatásra gyakorolt hatására vonatkozóan. A konzultációra MÁV-csoport szinten, VÉT ülés keretei között azonban csak a menetrend bevezetését követően, június 10-én kerül sor. A Mozdonyvezetők Szakszervezete saját adatai, számításai alapján a járatcsökkentés legalább 50 mozdonyvezetői munkahelyet veszélyeztet elsősorban az alföldi és nyírségi térségben. A MOSZ számára elfogadhatatlan, hogy a társadalmi egyeztetés nélkül bevezetett, mindenféle szakmaiságot nélkülöző intézkedésnek elszenvedői a járványhelyzetben odaadó, lelkiismeretes munkát végző vasutasok legyenek.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok