A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

26 milliárdból gyorsítják a hegyesi vonalat

,

Megszületett a kormánydöntés az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) uniós pénzügyi alap legutóbbi kiírásában nyertes vasútfejlesztési projekt finanszírozásáról. A Budapest és Bécs közötti kapcsolatot összesen 25,6 milliárd forint értékű biztosítóberendezési, központi forgalomirányítási és egyéb rendszerfejlesztések gyorsítják.

A korábbi CEF pályázati körökben lekötetlenül maradt források sorsáról idén nyáron döntöttek a tagállamok képviselői. A jelenlegi uniós költségvetési időszak egyik utolsó kiírásából öt magyar érdekeltségű beruházás nyert támogatást, ezek legjelentősebbike a nemzetközi vasúti átjárhatóság fejlesztése a Kelenföld-Hegyeshalom vonalon.

A szűk keresztmetszet felszámolása és a szolgáltatási szint javítása érdekében Almásfüzitő felső, Hegyeshalom, Komárom és Tata állomásokon megújulnak a biztosítóberendezések, a teljes viszonylaton továbbfejleszti, korszerűbbre cseréli a vonatbefolyásoló és központi forgalomirányító rendszereket a MÁV és a NIF. A hegyeshalmi fejlesztés egyik legfontosabb oka és előnye, hogy a MÁV és az ÖBB közös üzemeltetésében működő railjet és EuroCity vonatok megállás nélkül haladhassanak át az osztrák-magyar határon.

A beruházás eredményeként a menetidő 20 perccel csökkenthető, a menetrendi kínálat bővíthető lesz Budapestről az osztrák főváros és Nyugat-Európa felé. A mostani kormánydöntéssel a költségekből a közel 16 milliárdos uniós támogatás mellett már a mintegy 10 milliárd forint hazai önrész is rendelkezésre áll. A kivitelezés 2021-ben kezdődik.

2020 szeptember-október

Mozdonyvezetők Lapja

2020 szeptember-október

  • MOSZ 30. születésnap
  • MÁV-START hírek
  • Szolgálatteljesítés közben elhunytak
    emléknapja
  • MOSZ Horgászverseny Békéscsabán
  • Tíz mellékvonalon október 1-től visszaállt
    a vonatközlekedés.

Megtekintés Korábbi számok