Indul a két legrosszabb állapotú budapesti elővárosi vasútvonal fejlesztése.
Megjelent a közbeszerzési felhívás a Budapest–Veresegyház–Vác és a Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonalak felújításának és kapacitásuk bővítésének komplex tervezésére, a februárban bemutatott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia szerint - olvasható Vitézy Dávid közösségi oldalán
A Budapest Fejlesztési Központ irányításával elkészített Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia modellezése alapján a felújítást követően a veresegyházi vonalon az eddigihez képest háromszorosára, a lajosmizsein pedig háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám. Ez az északi és déli agglomerációból autók tízezreitől kímélheti meg Budapestet és teheti kényelmesebbé az ingázást. A beruházások Budapest külső kerületeinek és az agglomeráció településeinek egyaránt jelentős fejlődést jelenthetnek, hiszen mai szintbeli vasúti útátjárókat váltanak ki, új vasúti megállókat létesítenek, kétvágányosítják a ma csak egy sínpáron működő elővárosi vonalakat. Cél, hogy a Budapesthez közeli legbelső szakaszon 10-15, a külső szakaszokon 30 perces járatkövetés valósuljon meg mindkét vonalon, Veresegyház és Lajosmizse felől is.
A fejlesztéstől a következő eredmények várhatók a veresi vonalon:
- Sűrűbb vonatközlekedés Veresegyháztól vagy ha a tervezés igazolja, már Őrbottyántól negyedórás járatkövetés, ehhez szakaszos kétvágányúsítás
- Ahol a pálya geometriai adottságai megengedik, 100–120 km/óra sebesség
- Rákospalota-Újpest állomás korszerűsítése
- Felújított, akadálymentesített megállók, állomások, akadálymentes, biztonságos gyalogos aluljárók (ezek helyszíne lehet: Rákospalota-Újpest, Fót, Ivacs, Veresegyház, Vác-Alsóváros)
- Távlatban új megálló a Marcheggi hídnál, ahol az esztergomi vonal, illetve a körvasút felé lehet átszállni
A fejlesztések eredményeként a lajosmizsei vonalon
- Sűrűbb, a városi közlekedés járatsűrűségét idéző, negyedórás követés legalább Gyáltól és legfeljebb 30 perces követés Lajosmizse - Dabas felől Budapestre, ehhez kétvágányúsítás szakaszosan
- Villamosított, környezetkímélő vasútüzem
- A beépítettségtől függően 80–120 km/órás pályasebesség
- Átszállásmentes közlekedés Kecskemét felé is
- Felújított, akadálymentesített megállók, állomások, a jelenleginél több P+R autóparkoló, B+R kerékpártároló
A kormány döntése szerint a terveket 2022 végéig készíti el a BFK európai uniós források felhasználásával.