A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Április elején indul a felújítás a ceglédi vonalon

,

Április 6-tól startol a Vecsés­–Üllő–Monor szakasz felújítása és várhatóan ősz végéig tart. A budapesti elővárosi vonalak közül a ceglédi a legnagyobb forgalmú, egyben egyik legtöbb zavartatással működő vasútvonala, amelynek felújítása tavaly a Nyugati pályaudvar és Városliget elágazás közötti szakasz átépítésével kezdődött meg. Az idei munkákat a MÁV 20 milliárd forintos kormányzati támogatással valósítja meg. 

Az „Infrastruktúra Versenyképesség Javító” elnevezésű program keretében a MÁV évente tervezetten 50 milliárd forint pluszforrást fordítana pályahálózatának felújítására, hogy kevesebb legyen a meghibásodás és tartható legyen a menetrend. Különösen az elővárosi és a megyeszékhelyek megközelítését biztosító pályaszakaszok állapota szorul korszerűsítésre.  A program első ütemében 2025-ig tervezetten mintegy 600 kilométeren végez a MÁV felújítást a Budapest Nyugati–Cegléd - Szolnok (100a), a Biatorbágy–Almásfüzitő (1-es), Öttevény–Mosonmagyaróvár (1-es), Füzesabony–Miskolc (80-as), Székesfehérvár–Veszprém–Zalaegerszeg (20-as és 25-ös), Budapest Nyugati–Vác (70-es), valamint a Rákos–Szolnok (120a) vonalakon.

A vasúttársaság 20 milliárd forintból végzi el a 100a vonal felújításának folytatását, a Vecsés és Monor közötti nyíltvonali szakaszok, valamint Üllő és Monor állomások pályarészeinek megújítását.. Az áprilistól tervezetten késő őszig megvalósuló kivitelezés során Vecsés és Monor között mintegy 33 km vasúti pályát újítanak fel, elvégzik a szükséges váltócseréket és megerősítik a felsővezetéki hálózatot. Vecsés, Üllő és Monor állomásokon megújul a biztosítóberendezés, Üllőn átépítik a fővágányokat. A munkálatoknak köszönhetően helyreállhat az eredeti 120 km/órás pályasebesség, 

A kivitelezést a MÁV FKG végzi. A pályafelújítás I. üteme alatt, április 6-tól június 18-ig néhány járat kivételével a vonatok a Nyugati pályaudvarról korábban indulnak, és később érkeznek oda és a Nyugati és Cegléd állomások között hosszabb menetidővel közlekednek. Egyes vonatok eltérő megállási renddel vagy nem teljes útvonalukon közlekednek, illetve teljes útvonalon szünetel a közlekedésük.

2021 január-február

Mozdonyvezetők Lapja

2021 január-február

  • Napi - heti pihenőnap és pihenőidő a MÁV Csoportnál
  • Kollektív Szerződés egységesítésére irányuló tárgyalások a Startnál
  • Megrendülten búcsúzunk, elhunyt Hornok Béla
  • A munkáltatónak biztosítani kell a védőoltás felvételéhez szükséges szabadidőt
  • Új díjcsomagok a MOSZ tagi flottában
  • MOSZ tagkártya kedvezmények
  • Tram-train Az elfeledett, de új életre keltett városközi villamos

Megtekintés Korábbi számok