A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Senki nem akar tram-train vonalszakaszt építeni

,

Miután egyetlen ajánlat sem érkezett, eredménytelen lett a Szeged-Szabadka tram-train rendszer magyar szakaszának kiépítéséhez szükséges tervezésre kiírt tender - írta meg a napi.hu, Ez a vasúti szakasz része lesz majd a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonalnak.

A nyílt tender eredménytelenségét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közölte az uniós közbeszerzési közlönyben. A 13 kilométer hosszú vasúti pálya engedélyezési tervére, még június elején írta ki a tendert a NIF, de az augusztus 5-i benyújtási határidőig senki sem tett ajánlatot.

A feladat része lett volna - egyebek mellett - a következő:

- a kapcsolódó közúti tervek elkészítése,

- az összes nagy- és kis műtárgy komplex engedélyezési terveinek elkészítése,

- forgalmi üzemi vizsgálat, valós idejű számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzése,

- 3,5 kilométer új vasúti pálya Szeged belterületén (ebből 1,8 kilométer egyvágányú), felsővezeték létesítéssel,

- az új pályaszakaszon 2 új megállóhely és 1 hurokvégállomás kialakítása,

- 2,1 kilométer meglévő villamosvonal rekonstrukciója a meglévő felsővezeték-rendszer korszerűsítésével együtt és ezen belül 1,1 kilométer kétvágányúsítása,

- 8 átépülő megállóhely a meglévő villamosvonalon.

Szintén a tram-train-hez kapcsolódó hír, hogy megkapták a vasúthatósági engedélyt a Hódmezővásárhely-Szeged vonalra szánt járművek, így megkezdődhet az ötvenezer kilométeres futópróba, amelynek során a tesztet a szerelvényeknek hiba nélkül kell teljesítenie. Az aktuális tervek alapján valamikor késő ősszel indulhat el az első magyar - és közép-európai - vasút-villamos rendszer utasforgalmi szakasza, ideiglenes menetrenddel.

2024. 3.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 3.szám

  • Emlékezzünk!
  • A Kúria irányt mutatott
  • MOT Gyöngyös
  • Mozdonyvezetőkért
  • Mezőhegyes nyerte a MOSZ Kupát
  • Itt tartunk

Megtekintés Korábbi számok