A Bz örök és elpusztíthatatlan?
Mivel új beszerzésű mellékvonali járművek érkezésére a következő években nincs esély, a MÁV-START saját forrásból kétszáznál több Bz motor -és mellékkocsit újít fel. Napokban befejeződött a MÁV Vagon Kft. székesfehérvári műhelyében az optikai tuningot is kapott Bzx mellékkocsi fővizsgálata, valamint két InterPici motorkocsi és az iker Bz motorkocsi járműszerkezeti részének főjavítása; a közeljövőben megtörténik a működéshez szükséges járműfedélzeti rendszerek beállítása is.
Elkészült a székesfehérvári üzemben az első, utastér kialakítás és külső festés tekintetében már a MÁV-START új színtervének megfelelően kialakított Bzx mellékkocsi fővizsgálata. A Bz motorkocsikkal közlekedő mellékvonali személykocsik kívül-belül megújultak, az utastér klimatizálása azonban kimaradt a programból. Az első felújított mellékkocsi Balassagyarmatra került és a térség vonalain teljesít szolgálatot.
Befejeződött két 127‑es sorozatú Bz „InterPici” motorkocsi járműszerkezeti részének a főjavítása is. A közeljövőben a nyíregyházi területi műhelyben még a hajtásrendszeri, a villamosberendezések és a vezetőfülke karbantartását és javítását végzik, ezután állhatnak forgalomba a megújult járművek az Észak-Alföldön. A következő évek során további 21 darab InterPici motorkocsi ráncfelvarrása történik meg, aminek során az utasteret felújítják; az üléseket újra kárpitozzák; a járműveket teljesen átfestetik, feliratozzák. Megtörténik a közlekedésbiztonsági berendezések, a hajtásrendszer, a forgóvázak, kerekek, tengelyhajtóművek javítása; a villamos berendezések karbantartása, szükség szerinti javítása; valamint a vezetőfülkék karbantartása.
Hamarosan elkészül a debreceni területi műhelyben a 136‑os sorozatú iker Bz motorkocsi hajtásrendszeri berendezéseinek, villamos berendezéseinek és a vezetőfülke berendezéseinek a karbantartása, javítása is. A motorvonat tervezetten szintén a közeljövőben állhat forgalomba az Észak-Alföldön.