A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

A német vasút fejlesztésekkel fékezi a klímaváltozást

,

Negyvenhárom új ICE szerelvényt vásárol a DB és euromilliárdokat költ a vasúti hálózat kapacitásának és hatékony működésének növelésére. A fejlesztések révén a Deutsche Bahnnak így már négyszázötven ICE szerelvénye lesz. Az első ICE 3neo még az idén szolgálatba áll. A német vasúttársaság fő célkitűzései közé tartozik, hogy az elkövetkezendő nyolc évben meg szeretné duplázni a vasúton utazók számát, a nagy sebességű vasútvonalak folyamatos bővítése és a hálózat kapacitásának növelése is ennek a célnak az eszköze.

A DB német vasúttársaság összesen negyvenhárom új nagy sebességű ICE 3neo típusú vasúti szerelvényt rendelt meg a Simens Mobilitytól másfél milliárd euró értékben. A szerelvények a harmadik generációs ICE szerelvénye felújított változata. Egy korábbi megrendelés értelmében már folyamatban van a gyártásuk, akkor harminc ICE 3neót rendelt a Deutsche Bahn, amiből az első szerelvényt még az idén szeretnék forgalomba állítani. A két megrendelést összesítve hetvenhárom új, korszerű nagy sebességű szerelvénye lesz a németeknek. Ez azt jelenti, hogy 2030-ig a német vasúthálózaton cirkáló ICE szerelvények száma eléri a négyszázötvenet. Az új megrendelésben szereplő szerelvények Velaro típusúak, s a 408-as jelölést kapták. Maximális sebességük 320 kilométer/óra és Németország mellett Franciaország, Belgium és Hollandia pályáin való közlekedésre is alkalmas lesz. 

A vasúti pályahálózat felújítására, kapacitásának növelésére a tavalyihoz képest körülbelül kilencszázmillióval többet, 13,6 milliárd eurót terveznek elkölteni. A DB szándéka, hogy 2022-ben körülbelül 1800 kilométernyi vágányt, kétezer kitérőt, száznegyven hidat és nyolcszáz állomást korszerűsítsen. A minden eddiginél nagyobb modernizálási programmal plusz kapacitást kívánnak elérni. A vasúttársaság szerint ezt csak motivált és elkötelezett dolgozókból álló erős csapatokkal lehet megvalósítani, ennek érdekében csak 2022-ben 4800 plusz mérnököt, valamint terjeszkedési és karbantartási szakembert vesznek fel ideiglenesen.

A német vasút idei beruházási tervének két fő pontja van. Az első, hogy még több kapacitást alakítsanak ki a vágányokon mind a teher-, mind pedig a személyszállító vonatok részére. Ezt a meglévő vágányok bővítésével, valamint új infrastruktúra létrehozásával érnék el. Másrésztől a vasúttársaság számos digitalizálási beruházáson dolgozik. A munkálatok középpontjában a stuttgarti digitális csomópont, valamint a Skandináviát a Földközi-tengerrel összekötő közlekedési korridornak a Hamburgtól Erfurton és Münchenen át a Kufstein közelében található osztrák határig vezető részének fejlesztése áll. Ezzel egyidejűleg a legkorszerűbb, az európai előírásoknak megfelelő vonatbefolyásolási rendszer, az ETCS kiépítésével is haladnak. A nyár folyamán először állítanak majd üzembe digitális biztosítóberendezést nagysebességű vonalon, Donauwörthnél.

2024. 1.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 1.szám

  • Megállapodás - garantált reálkereset emelkedéssel
  • Sikeres pályán az RCH
  • Szép volt, jó volt, elég volt!
  • Made in Hungary
  • Csak egy ugrás Bécs

Megtekintés Korábbi számok