Budapesten az RCH számára kifejlesztett villany-hibrid tolatómozdony
Megérkezett Magyarországra az RCH megrendelésére kifejlesztett első villany-hibrid tolatómozdony. A maga nemében Európában egyedülálló technológiát képviselő járművet a következő hónapokban a magyarországi engedélyezéshez és forgalomba helyezéshez szükséges teszteknek vetik alá.
A Rail Cargo Hungaria a gépet a Magyarországon országos lefedettséggel egyedüliként végzett egyes kocsi fuvarozás tolatási szükségleteinek biztosítására rendelte meg. Ez a szolgáltatás a legköltségesebb vasútüzemi tevékenység, amelyhez többnyire a MÁV-START-tól rendelt régebbi üzemmódú dízel tolatómozdonyokat vesz igénybe a vasúttársaság. Azonban a MÁV-START szolgáltatásainak csökkenése miatt stratégiailag fontos az RCH számára saját tolatási képesség erősítése. Emiatt, valamint a költségek csökkentése és a fenntartható működés érdekében rendelte meg 2019-ben a mozdony technológiai kifejlesztését és gyártását.
A jármű az engedélyek megszerzését követően Magyarországon lát majd el feladatokat és főleg rendező pályaudvarokon, valamint iparvágányokon végez kiszolgálást. Az új mozdony a tervek szerint 2022 második felében áll forgalomba.
A mozdony tömege 74 tonna, technológiája az elektromos piacon is egyedinek számító elektromos-elektromos hibrid. A jármű lítium-titanát akkumulátort alkalmaz a tolatási műveletek teljesítésére. Energiatárolási technológiájának köszönhetően a felsővezetékkel rendelkező szakaszokon feltölti a mozdonyba szerelt akkumulátort, javítva a jármű hatékonyságát. Vontatási teljesítménye felsővezetékes üzemmódban 850 kW, akkumulátoros üzemmódban pedig 350 kW. Az RCH villany-hibrid tolatómozdonya felsővezeték nélküli pályán egy 800 tonnás szerelvényt 85 percig képes vontatni 20 km/h sebességgel.