A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Augusztus végétől vonattal átjárható Szeged és Szabadka között a határ

,

A vonalon a tervek szerint augusztusban megindul a nemzetközi teherforgalom, míg a nemzetközi személyforgalom 2023 év végén. A szerb szakaszon az átépítés gyakorlatilag befejeződött, Magyarországon azonban még sok a tennivaló.

A Budapest-Belgrád vasútvonal átépítése alatt a tehervonatok kerülő útirányon, a Szabadka-Szeged vonalon közlekednek augusztus elsejétől. Jelenleg Kelebia-Szabadka viszonylatban – 12 órás üzemidő alatt – öt-hat pár tehervonat közlekedik, a Röszke Szeged szakaszon a felújítás ideje alatt nappal dolgozik majd a V-Híd, éjjel pedig a tehervonatok közlekednek.

„Tehát sem a biztosítóberendezés (fénysorompók), sem a felsővezeték nem kerül üzembe, azok kiépítése még folyamatban van. Augusztus elsejétől a tehervonatok Kiskunfélegyháza állomástól Szeged-Rendezőre közlekednek, ahol egy gépcsere után  haladhatnak tovább az országhatár irányába az újjáépült szakaszon. A határrendészeti tevékenységet Röszkén végzik, ahol az ehhez szükséges infrastruktúra kiépítésre kerül. A vonatforgalom forgalombiztos és zökkenőmentes lebonyolításához ezen időszakban 3 fős forgalmi személyzetet biztosítunk (1 forgalmi szolgálattevő, 2 váltókezelő). A váltók kézi, helyszíni állításúak a vonatforgalom az átmeneti/ideiglenes állapotra vonatkozó Végrehajtási Utasítás alapján történik” – jelentette ki az atlaszo.hu portálnak Mondi Miklós a MÁV Zrt. Pályavasúti területi igazgatóság igazgatója.

A kivitelezési szerződés 2021 októberében került aláírásra, a projekt befejezési határideje 2023 októbere. Az átépítésnek ekkora kell elkészülnie teljeskörűen Szegedtől az országhatárig, teljes költsége 45 milliárd Forint.

2024. 1.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 1.szám

  • Megállapodás - garantált reálkereset emelkedéssel
  • Sikeres pályán az RCH
  • Szép volt, jó volt, elég volt!
  • Made in Hungary
  • Csak egy ugrás Bécs

Megtekintés Korábbi számok