A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Aláírásra került a KSZ módosítása, megvédtük a foglalkoztatási szabályokat és juttatásokat

,

A KSZ kötési joggal rendelkező vasutas szakszervezetek és a MÁV-START megegyezett a január 1-től hatályos Kollektív Szerződés módosításáról, így elhárult az akadály a Volánbusz és MÁV-HÉV integrációja elől. A MOSZ és egyes szakszervezetek határozott és következetes magatartása kellett ahhoz, hogy nem változik érdemben a MÁV-START KSZ a vállalati integráció után sem. A Volánbusz és MÁV-HÉV dolgozókra vonatkozó szabályok mellékletként kerülnek be a START KSZ-be, a most hatályos és vasutasokra vonatkozó szabályok megtartása mellett.

Tulajdonosi döntést követően kerül sor a Start, a Volánbusz és a MÁV-HÉV társaságok integrációjára, amely úgy következik be, hogy a Volánbusz és a MÁV-HÉV beolvad a MÁV-START Zrt.-be és januártól MÁV Személyszállítási Zrt. elnevezéssel változatlan feladatokkal és a tulajdonos reményei szerint hatékonyabb működéssel végzi a közösségi közlekedés működtetését.  

Az integrációról szóló döntés után kezdődtek egyeztetések a reprezentatív vasutas érdekképviseletek és a MÁV-START Zrt. között a MÁV-START Kollektív Szerződésének módosításáról, amely zökkenőmentessé teszi a beolvadó társaságok munkavállalóinak foglalkoztatását. A felek többfordulós, kemény tárgyalások után az egyedüli helyes megoldást alkalmazva november 26-án aláírták a KSZ módosítását, a Volánbusz és MÁV-HÉV dolgozók eltérő foglalkoztatási feltételeit mellékletként szerepeltetve. A vasutasokra vonatkozó juttatások és foglalkoztatási szabályok változatlan formában maradnak hatályban.

A MOSZ a tárgyalások kezdetétől azt az álláspontot képviselte, hogy az integrációnak nem lehetnek vesztesei a munkavállalók, bármelyik társaság alkalmazásában is vannak. Határozottan visszautasítottuk azokat a munkáltatói javaslatokat, amelyek hosszú távon a foglalkoztatási szabályok lerontását és a stratégiai munkakörök leértékelését hozták volna, ugyanakkor nem kívántuk megnehezíteni a más társaságoktól érkező munkavállalók érdekeinek érvényesítését sem.

A szakszervezetek és a munkáltató közös érdeke kell hogy legyen a MÁV Személyszállítási Zrt. integrációjának sikeressége, ennek feltétele a rendezett munkaügyi kapcsolatok, a Kollektív Szerződés megléte és a munkavállalókra vonatkozó foglalkoztatási szabályok és juttatások biztonsága.

2024. 3.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 3.szám

  • Emlékezzünk!
  • A Kúria irányt mutatott
  • MOT Gyöngyös
  • Mozdonyvezetőkért
  • Mezőhegyes nyerte a MOSZ Kupát
  • Itt tartunk

Megtekintés Korábbi számok