Konzultáció a MÁV-START Zrt. Szervezeti és Működési Szabályzatáról- 2012. március 22.
Konzultációt kezdeményeztünk a szakszervezeteknek megküldött MÁV-START Zrt. Szervezeti és Működési Szabályzatáról. Legfontosabb változások:
- A vasúti személyszállítás lebonyolításához szükséges erőforrások, így a vontatási kapacitások és az ennek ellátáshoz szükséges erőforrások is, átkerülnek a MÁV-START-ba (mozdonyvezetők, vonatatás-irányítás, üzemanyag felhasználás). Megmaradnak a telephelyek és a TVSZK-ák.
- A vasúti járműveket, a beszerzésüket és felújításukat finanszírozó beruházási hiteleket kezelő szervezeteket összevonják egy szervezetbe a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. Eszközkezelőbe.
- A MÁV-GÉPÉSZET leányvállalata lesz a MÁV-START Zrt-nek.
Szakszervezetünk továbbra is azt az elvet követi, hogy nem kíván részt venni a társaság működésének összeállításában, de minden olyan dolgot, ami érinti a mozdonyvezetők foglakoztatást, jelezzük. A humán igazgató kérdésünkre elmondta, hogy az árufuvarozáshoz kapcsolódó vonatatási tevékenységet a jövőben is el kívánja látni a MÁV-START, az ehhez szükséges engedélyeket beszerzik. Sem a foglalkoztatásban, sem a telephelyi megbontásban nem kívánják megosztani a mozdonyvezetőket. Minden marad a jelenlegi állapot szerint, csak a tevékenység pénzügyi szétválasztása történik meg adminisztrációs szinten. Szóba került a jegyvizsgálók és mozdonyvezetők közös vezénylő-programba történő integrálása az IVU keretein belül. Kifejtettük, hogy a jelenlegi problémákat sem sikerült megoldani. Véleményünk szerint, ha nem körültekintően és alaposan hajtják végre a vezénylés összevonást, annak újabb anomáliák lehetnek a következményei. Szakszervezetünk arra is választ vár, hogy a jövőben az integrált személyszállítási vállalat létrejötte után milyen szervezeti változásokat tervez a cégvezetés, illetve ezeknek milyen hatásai lesznek a foglalkoztatásra. A humán igazgató válaszában kijelentette, hogy egyelőre további összevonásokat nem terveznek, ha ilyenre sor kerül, akkor egyeztetnek a szakszervezetekkel.