Ülésezett az Ügyvivő Bizottság - 2015. szeptember 2.

A MOSZ többször is elmondta, hogy az árufuvarozási piac újrafelosztása és a munkaszervezési problémák az okai a jelenlegi létszámhiánynak. Továbbá nem ismeretesek a közösségi közlekedés átalakításának kormányzati tervei, illetve azok hatásai sem. Könnyen megismétlődhet a korábbi helyzet, amikor is szakszervezetünk hiába tiltakozott a 2010. évi és 2011. évi tanfolyamok indítása ellen, viszont a munkáltató 2012-ben már az "állásidő 2" intézményét kívánta rögzíteni a Kollektív Szerződésbe, ami a mozdonyvezetőknek jövedelemcsökkenést eredményezett volna. Úgy látszik a jelenlegi cégvezetésre is igaz Talleyrand, a XIX. században élt francia diplomata mondása: "A Bourbonok semmit sem tanultak, és semmit nem felejtettek."
A jelenlevők tájékoztatást kaptak a korkedvezmény ügyében a közlekedési szakszervezetekkel történt egyeztetésről és egy akcióegység felállításáról.
A résztvevők elemezték a VASZ jelenlegi helyzetét. Amint az ismeretes, a VDSZSZ Szövetség elnöke és egyes tagszervezetei jogellenesen kizártnak tekintik a VDSZSZ Szolidaritást, ami így már szerintük nem tagja a Vasutas Szakszervezetek Szövetségének (VASZ). A jelenlegi helyzetben a VDSZSZ Szolidaritás nélkül a VASZ csonka, nem tölti be a megalapítását életre hívó akaratot, ezért szükséges a VSZ, a MOSZ és a VDSZSZ Szolidaritas együttműködésének megerősítése. A VASZ tagság státuszáról a 2015. szeptember 16-i MOSZ Küldöttközgyűlés dönt majd.