mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2940/html/nem-kozlekedhetnek-a.html

Nem közlekedhetnek az IC+ kocsik ajtóhiba miatt

Írta: ,

Hatósági futópróba során derült ki a baj, az ajtók zárásának vezérlése nem működik megfelelően. Ez alapján rendelték el a járművek utasforgalmi próbaüzemének felfüggesztését.

nem-kozlekedhetnek-a

A MÁV-START Zrt. a próbaüzem során észlelt hibáról a feljáróajtó osztrák szállítóját azonnal értesítette, akik javaslatot tettek a hibajelenség megszüntetésére. A  módosításokat végrehajtották és kipróbálták két járművön, a bevezetett változtatások hatására a hiba megszűnt. A hiba megszüntetését, a konstrukció zavartalan működését újabb hatósági próbán kell bizonyítania a vasúttársaságnak, erre március 1-én kerül sor. A hatósági próba sikere után kezdhetik meg az újabb utasforgalmi próbaüzemet a kocsik.

Az IC+ kocsik utasforgalmi próbaüzemben való részvétele óta – amelynek lényege éppen az, hogy időben kiderüljenek a lehetséges hibák – nem fordult elő a biztonságot veszélyeztető probléma. A hatósági  próbaüzemet minden kocsin el kell végezni. A járművekre vonatkozó engedélyt nem vonták vissza, az utasforgalmi próbaüzemet függesztették fel átmenetileg a fellépő hiányosság megoldásáig és a hatóság részére történő bemutatásáig.

Az IC+ kocsik prototípusa 2013 nyarán készült el, az Ausztriában végzett futópróbák után egy évvel később mutatták be a nagyközönségnek, majd az InnoTrans kiállításon Berlinben büszkélkedett vele a MÁV-START. Az NKH ezután engedélyezte az elsőként elkészült két kocsi közlekedését a személyforgalomban. 

A sorozatgyártás elindulását 2016-ra tervezte a társaság, a tervek legalább száz kocsi gyártásáról szóltak, kormánydöntés is született a gyártás finanszírozásáról. 2018 decemberére húsz kocsinak már el kellett volna készülnie, azonban  mostanra csak hat építése fejeződött be.

HÍRARCHÍVUM