mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2944/html/tavaly-negy-evet-kes.html

Tavaly négy évet késtek a MÁV személyvonatai, romlott a menetrendszerűség

Írta: ,

A menetrendhez képest összesen négy évet késtek a személyszállító vonatok 2018-ban, többet mint azt megelőzően. A MÁV szerint a hálózaton folyó pályafelújítások, korszerűsítések miatt romló a tendencia. A legtöbb késés a Budapest-Debrecen vonalon jött össze

tavaly-negy-evet-kes

Közérdekű adatigényléssel fordult az Index a MÁV-hoz, hogy megtudja, mennyit késtek tavaly a személyszállító vonatok. A MÁV válasza szerint a személyszállító vonatok 2018-ban jóval többet késtek, mint 2017-ben:az összes járatot számításba véve a késési idő tavaly 2 120 970 perc volt, ami 4 évnek felel meg, míg ez a mutató tavalyelőtt 3,5 év. A  vasúttársaság szerint a a romló tendenciát  a Budapest-Pécs, Budapest-Miskolc és Budapest-Debrecen vonalakat érintő nagymérvű pályarekonstrukció okozta. A számokból kiderült az is, hogy az országos vasúthálózaton 2018-ban több mint 1 031 081 személyszállító vonat közlekedett, ezek 87 százaléka (893 563 járat) menetrend szerint érkezett a célállomásra, vagyis 13 százalék késett, szemben a 2017-es 11,55 százalékkal. Az összes járatra vetített késés átlagosan 2 perc volt tavaly.

A kiemelt fővonalakat vizsgálva a legtöbb késés a Budapest-Debrecen, Budapest-Miskolc és a Budapest-Pécs vonalon keletkezett, míg a menetrendszerűség a Budapest-Esztergom és a Budapest-Székesfehérvár, tehát a már átépített vonalakra volt leginkább jellemző. 

2018-ban  több  elővárosi vonalon, így a Budapest–Pusztaszabolcs valamint a Budapest–Hatvan szakaszt érintően, átépítés kezdődött. A vasúttársaság azt várja a Kelenföld–Százhalombatta és a Budapest–Hatvan vonalszakasz teljes felújítása után, hogy stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, a nagyobb pályasebesség révén csökken az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok.

A MÁV szerint a magyar vasúti személyszállítás járatpontossági adatai alapján az európai középmezőnyben foglal helyet. A 2016-2017. években nemcsak a román, és bolgár vasútnál voltunk pontosabbak, de menetrendszerűségben megelőztük az egyesült királysági és a francia vasutat is. A MÁV azt is hozzátette, hogy az EU 26 tagországában tavaly január-februárban végzett Eurobarometer felmérés szerint azok a magyar válaszadók, akik használják a vasutat, húsz szempontból tizennyolcban elégedettebbek, mint az uniós átlag. "A járatok megbízhatóságával és menetrendszerűségével a nálunk megkérdezett utazók 77%-ban elégedettek, ugyanakkor az EU-s átlag 65%", közölte a MÁV. Ugyanakkor  a kutatás más adatait vizsgálva megállapítható, hogy a "teljesen elégedett" válaszadók arányában minden területen a rangsor vége felé, és bőven az EU-átlag alatt helyezkedik el a MÁV szolgáltatása az utasok szerint.

HÍRARCHÍVUM