mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/2959/html/vasutfejlesztest-gen.html

Vasútfejlesztést generál a BMW gyár építése

Írta: ,

A közlekedés is teljesen megújul és átalakul a nagy autóipari beruházás környezetében. A Közbeszerzési Értesítő részletesen ismerteti, milyen változtatások szükségesek ahhoz, hogy a közlekedés igazodjon a majdani debreceni BMW-gyár igényeihez.

vasutfejlesztest-gen

A vasúthálózat fejlesztésére vonatkozó egyesített engedélyezési és kiviteli tervdokumentáció 2,3 milliárd forint értékű munkát a dunavarsányi Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft., valamint a debreceni Terv-Tár Tervező, Kivitelező és Szolgáltató Bt. nyerte el. A Debrecen, Tócóvölgy, Nagymacs, Balmazújváros vasúti szakaszt felújítják, kapacitását bővítik és villamosítják. Új nyomvonalat létesítenek 3,2 kilométer hosszban Kismacs és Macs megálló-rakodóhely között. A meglévő nyomvonalat 21,8 kilométer hosszban korszerűsítik, melyből 3,1 kilométer kétvágányú lesz. Meglévő és új nyomvonalat villamosítanak 25 kilométer hosszban. Kialakítanak egy közforgalmi rakodó pályaudvart, valamint Debrecen és Balmazújváros között állomásokat létesítenek, illetve korszerűsítenek. A balmazújvárosi állomás szintén megújul.

A MÁV-START korábban arról tájékoztatott, hogy a Debrecen–Füzesabony (108-as) vasútvonalon április 1-től várhatóan december közepéig Balmazújváros és a megyeszékhely között pótlóbuszok szállítják az utasokat kőszállítás miatt. A régészeti feltárások csúszása miatt azonban áprilisban nem lesz kőszállítás, így a vonatközlekedésben sem lesz korlátozás. 

Április 1-től 30-ig a teljes vasútvonalon továbbra is közlekednek a vonatok, az utasoknak nem kell pótlóbuszokra átszállniuk. Várhatóan csak májustól kezdhetik el a szállítást. Az utasokat időben tájékoztatja majd a vasúttársaság.

A személyszállítás autóbusszal történő helyettesítése a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet fejlesztésével összefüggő kavics- és kőszállítások miatt szükséges. A térség fejlesztésének köszönhetően sok ezer új munkahely létesül. A szállításokat végző Rail Cargo Hungaria (RCH) a ki- és átrakodásokhoz a macsi megállóhely teljes vágánykapacitását igénybe veszi. A vasúti kőszállítás révén legalább 22 ezer nehézgépjármű folyamatos közlekedtetésétől mentesül a közúthálózat.

HÍRARCHÍVUM