mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/3002/html/kormanyzati-tamogata.html

Kormányzati támogatás kell a vasútfejlesztésekhez

Írta: ,

A MÁV vezetése új stratégiát készített a vasúti közlekedés színvonalának javítására, a versenyképes vállalat megteremtésére, ezt hamarosan a kormány elé terjesztik

kormanyzati-tamogata

Szakmai háttérbeszélgetésen ismertette Dr. Homolya Róbert a MÁV elnök-vezérigazgatója és Kerékgyártó József a MÁV-START vezérigazgazgatója a legfontosabb fejlesztési elképzeléseket.

A MÁV és a  MÁV-START célja, hogy gyorsabb legyen a vonatközlekedés és javuljon a szolgáltatás színvonala, a társaságok ennek megfelelően alakítják beruházási tervüket - mondta Homolya Róbert. Mint elmondta, a MÁV-START már megrendelt 19 korszerű KISS motorvonatot a svájci Stadler Bussnang AG-től, és egy  szerződésmódosításnak köszönhetően hamarosan további 21 emeletes jármű gyártása kezdődhet meg. Emellett a MÁV 85 új mozdony megvásárlását készíti elő. A járműpark korszerűsítése azért elsődleges, mert a kocsik húsz százaléka tartozik a korszerű flottába, ennyi rendelkezik légkondicionáló berendezéssel. Kerékgyártó József az IC+  programról elmondta, hogy július közepéig húsz jármű elkészül, ezt követően hetven építését tervezi a vasúttársaság. Kormányzati döntés szükséges viszont ahhoz, hogy további 210 IC+ kocsi készülhessen. Ez azért lenne lényeges, mert így a szolnoki gyártókapacitásokat és a munkaerő-felvételt jobban lehet tervezni. A járműberuházásokról a vezérigazgató megemlítette, hogy összesen 16 hibrid – a villamosított és a nem villamosított vonalakon is közlekedni képes – motorvonatot készülnek beszerezni az észak-balatoni vonalra, de ezeket a járműveket máshol is forgalomba lehet helyezni.

Homolya Róbert az állomásfejlesztési programokról elmondta, hogy a MÁV évente négy-öt mil­liárd forintot tud erre a célra fordítani. Az ötven legfontosabb állomást, megállóhelyet újítanák fel 2023-ig. Idén a következőkön kezdődik meg a munka: Bicske alsó, Alsógöd, Felsőgöd, Nagymaros–Visegrád, Szob, Sződ-Sződliget, Albertirsa, Kőbánya-Kispest. Emellett megkezdődnek Zugló és Kőbánya alsó állomások tervezett karbantartási munkálatai, de már folynak a teljes felújítás előkészületei is – tette hozzá Homolya Róbert.

Idén nyáron stratégiai cél a balatoni forgalom színvonalának javítása, ugyanis az idei nyári menetrend első hétvégéjén a bázishoz képest 27 százalékos volt az utasforgalom növekedése. Pünkösdkor 9,6 százalékkal növekedett a forgalom tavalyhoz képest. A MÁV elnöke elmondta, a vezetés elkészítette a vasúti közlekedés új stratégiáját, amit hamarosan a kormány elé terjesztenek. Ha a kormány támogatja a MÁV elképzeléseit és megvalósulnak a fejlesztések a pályahálózaton és a járműpark esetében, jelentősen gyorsulhat a közlekedés  a főváros és a nagyvárosok között. A következő öt évben a főváros és a nagyobb városok között olyan menetidők érhetők majd el olyan árakon, amelyek a következő 10-15 évben versenyképesek lehetnek az egyéni autós közlekedéssel szemben. Homolya Róbert szerint ma a különböző közlekedési lehetőségek között nem azonosak a versenyfeltételek, a vasúti közlekedéssel szemben például illegális versenyt támasztanak az adózást megkerülő autómegosztó szolgáltatások. Ezért az ilyen cégek ellen a kormány fellépését fogja kérni a MÁV.

HÍRARCHÍVUM