mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/3029/html/besokalltak-a-vasuto.html

Besokalltak a vasúton utazók

Írta: ,

Besokalltak a MÁV-START utasai a főleg ceglédi vonalon közlekedő vonatok késése és utastájékoztatási problémái miatt, petícióban fogalmazták meg  észrevételeiket. A MÁV sajtóosztálya a beadvánnyal kapcsolatban azt nyilatkozta: mintegy 6 milliárd forintot csoportosítanak át a vasúttársaság belső forrásból, hogy mások mellett a Kőbánya-Kispest és Nyugati közötti kritikus szakasz állapotán javítsanak. 

besokalltak-a-vasuto

Szerda délelőtt  utasküldöttség nyújtott át követeléseket a MÁV-székháznál. A petícióban nehezményezik a rendszeres késéseket, tájékoztatási és egyéb problémákat, elsősorban a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon, de más agglomerációs járatokon is. Tüntetést helyeztek kilátásba, ha a MÁV nem változtat. A petícióból kiderül: közösségük tagjai 5-15 éve közlekednek vasúttal a munkahelyükre. Állításuk szerint az utóbbi időben olyan jelentős minőségromlást tapasztaltak a szolgáltatásban, hogy kénytelenek fellépni az agglomerációból ingázók érdekében. 

A Budapest Nyugati-Cegléd-Szolnok (100a) vonalon idén május óta különösen sok járat késik 20-60 perceket, vagy marad ki teljes mértékben, írják. Ezért a munkába járóknak reggel már legalább két vonattal előbb kell indulniuk, hogy időre beérjenek a munkahelyükre. Nem 5-10 perces késésekről van szó, a Monor-Nyugati távolságon (amely 34 perces út lenne) például a vonat kétnaponta rendszeresen további legalább 34 percet összeszed késésként. Egyéb napokon "csak" 10-15 perc a késés, ami már jó esetnek mondható.

A tiltakozók úgy látják: a mávosok a helyzetek 90 százalékában totálisan tájékozatlanok, sőt, még kikérik maguknak, ha az utas kérdezni mer tőlük, merthogy ők sem tudhatnak mindent (a gyakorlatban: soha semmit). A kiinduló állomásokon is gyakoriak az egymásnak ellentmondó információk, a hangosbemondó sem hallható.

A MÁV sajtóosztálya a petícióval kapcsolatban azt nyilatkozta: mintegy 6 milliárd forintot csoportosítanak át a vasúttársaság belső forrásból, hogy mások mellett a Köki és a Nyugati közötti kritikus szakasz állapotán javítsanak. Emellett hamarosan jönnek az emeletes KISS motorvonatok, amelyek sokkal megbízhatóbbak lesznek, mint az elhasználódott mozdonyok, tisztábbak és nagyobb kapacitásuk lesz mint most.

HÍRARCHÍVUM