mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/3040/html/a-szakszervezetek-ke.html

A szakszervezetek készen állnak a bértárgyalások megkezdésére

Írta: ,

Sajtóbeszélgetésen jelentették be a MÁV és a Volán társaságoknál működő szakszervezetek, hogy kezdeményezik a tulajdonosnál és a munkáltatóknál a következő évekre vonatkozó bértárgyalások megkezdését. 

a-szakszervezetek-ke

A Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasutasok Szakszervezete, a VDSzSz Szolidaritás, a Közúti Közlekedési Szakszervezet és a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége vezetői értékelték a 3 éves bérmegállapodás eredményeit, a munkaerőpiacra gyakorolt hatását és a MÁV, Volán társaságok munkavállalóinak jelenlegi foglalkoztatási helyzetét.

Barsi Balázs a Mozdonyvezetők Szakszervezete elnöke elmondta, hogy a 3 éves bérmegállapodás eredményeket hozott, mérsékelte a mozdonyvezető elvándorlását a magánvasúttársaságokhoz, de hosszú távú pozitív hatása csak akkor lesz, ha a következő években is folytatódik a keresetek kiszámítható és dinamikus emelkedése. Ismertette, hogy a MÁV-START mozdonyvezetőinek keresete elmarad az áruszállításban, magánvasutaknál foglalkoztatott mozdonyvezetők jövedelmétől. Újságírói kérdésre kijelentette, a mozdonyvezetők körében is van létszámhiány, de havonta két plusz szolgálat teljesítésével még kezelhető a helyzet. Ha azonban a bérek emelése nem folytatódik, előállhat az a helyzet, hogy valóban a létszámhiány miatt nem lesz vezényelhető mozdonyvezető a személyszállító vonatokra.

Meleg János a Vasutasok Szakszervezete elnöke ismertette a munkáltatónak átadott, középtávra szóló bérfejlesztési javaslatot, amelyet a MOSZ, VSZ és VDSzSz Szolidaritás közösen dolgozott ki, s amely a gazdasági folyamatokat és előrejelzéseket valamint a munkaerőpiaci tendenciákat is figyelembe véve került megalkotásra.

Halasi Zoltán a VDSzSz Szolidaritás elnöke bejelentette, hogy a vasutas szakszervezetek levélben fordulnak a kormányhoz a Közszolgáltató Vállalkozások Konzultációs Fóruma (KVKF) összehívása érdekében, valamint kezdeményezik a tárgyalások megkezdését a munkáltatókat tömörítő Stratosz szervezetével. Halasi Zoltán elmondta, hogy a létszámhiány komoly kihívás elé állította a MÁV-ot, a vasúti dolgozók csak nagy erőfeszítéssel, állandó terheléssel tudják fenntartani a folyamatos vasútüzemet, nem bírnak többet. Indokolt a tárgyalások mielőbbi megkezdése. 

A sajtóbeszélgetésről készült videó itt https://youtu.be/i6UiywqtCn0 megnézhető

HÍRARCHÍVUM