mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/3063/html/bevasaroltak-magukat.html

Bevásárolták magukat a kínaiak a BILK Zrt-be

Írta: ,

Valamivel több mint 15 százalékos részesedést vásárolt a Rail Cargo Terminal – BILK Zrt.-ben a kínai Cosco csoport görögországi leányvállalata, az Ocean Rail Logistics S. A. Az erről szóló megállapodást szerda este írták alá.

bevasaroltak-magukat

Az ügylet révén még szorosabbá válik az osztrák állami ÖBB vasúttársasághoz tartozó Rail Cargo árufuvarozó csoport és a kínai logisztikai óriás kapcsolata, amelyet a minapi sanghaji expón újabb pecséttel erősítettek meg. A Rail Cargo Groupot erős érdek fűzi ahhoz, hogy minél nagyobb szeletet hasítson ki a kínai áru európai fuvarozásából és elosztásából, a Coscónak pedig egyebek között az lehet előnyös, ha az általa Európában (és máshol) használt infrastruktúrában tulajdoni része is van. 

A ceremónia után Thomas Kargl, a Rail Cargo Austria igazgatósági tagja a megállapodást a Rail Cargo csoport eurázsiai stratégiája mérföldkövének nevezte. Rámutatott, hogy az együttműködésből a terminál minden ügyfele profitálni fog.

A megállapodás egyik előzménye, hogy 2014-ben Kína, Szerbia, Macedónia és Magyarország döntött a Kína–Európa szárazföld–tenger–expressz vonal nevű áruszállító folyosó üzembe helyezéséről. Az útvonalon a kínai áru a pireuszi kikötőn át vasúton jut el Európába, azaz először Szerbiába, onnan Macedóniába, majd a Belgrád–Budapest vonalon Magyarországra is. A Belgrád–Budapest vonal révén közvetlen összeköttetés létesül Budapest déli része és Kína között – mutatott rá a napokban a kínai Cctcplus.com, kiemelve, hogy ezen útvonal használatával hét-tíz nappal rövidebb az Ázsia és Európa közötti szállítás ideje, mint a Hamburgon és Hollandián keresztüli, hagyományos útvonalakon.

„2014-ben száz vonattal indítottunk, ez év végére már elérjük az ezret” – idézi a portál Dionysis Boulantzast, a vevő, az Ocean Rail Logistics egyik vezetőjét. Az áruszállító folyosón jövőre százezer konténernyi árut hoznának a kínaiak Európába az idei nyolcvanezer után. 

HÍRARCHÍVUM