mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/3065/html/a-felujitas-mellett-.html

A felújítás mellett új külsőt is kapott a Talent

Írta: ,

Már hétvégén forgalomba áll az első olyan Talent motorvonat, amely a jelentős korszerűsítésen kívül megkapta a MÁV-START kék alapú járműarculatát.

a-felujitas-mellett-

A MÁV Vagon telephelyén Székesfehérváron mutatták be a megújult motorvonatot. Ez a második a sorban, amely a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB két évre szóló szerződésének eredményeként nagymértékű felújításon esett át és elsőként a Talentek közül kék-sárga-fehér külső festést kapott. Idén októberben a Győr–Hegyeshalom  vasútvonalon már forgalomba állt az első nagyszervizen átesett Talent típusú villamos motorvonat. A javítás és felújítás kiterjedt többek között a forgóvázra, a fékrendszerre, a mozdonyvezetői fülkére és az utastérre egyaránt. Ez utóbbiban a tolóajtók, a lépcsők, a klímaberendezések, az ülések és a WC-k újultak meg. Az ütemterv szerint kéthavonta készül el egy-egy motorvonat.

Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója az eseményen elmondta, a 10 Talent motorvonat felújításának köszönhetően, az új külső dizájn mellett az utazási komfort és a járműstabilitás is jelentősen javulni fog. Az első kettőt követően a harmadik felújított Talent, már a jövő év elején forgalomba állhat. Mint mondta, 2020 végére fejeződhet be a flotta megújítása, utána már a jelenleginél megbízhatóbban, akár 80-90 százalékos üzemkészséggel közlekedhetnek.

A MÁV Vagon szakemberei a járműtető újraszigetelése során elvégzik a motorvonatok tetőelemeinek újraszigetelését a beázások megszüntetésének érdekében; megtörténik a MÁV-START színtervei alapján a külső és a feliratok módosítása, új típusú mozdonyvezetői széket, valamint a FLIRT motorvonatoknál alkalmazott korszerű légsűrítőt, nyomkarimakenő berendezést és a hajtásellenoldali csapágyfedélbe földelőgyűrűket építenek be; valamint az ÖBB Talent vonatoknál alkalmazott, módosított tengelyrögzítéssel ellátott léghengereket és osztott kivitelű féktárcsákat szerelnek fel. A tervezett korszerűsítés során frissülnek majd a járművezérlő (FLG), a hajtásvezérlő (ALG), a fékvezérlő (EPAC) és a Display szoftverek; korszerűsödik a feljáróajtó és kimozdulólépcső vezérlőegysége, valamint a belső videómegfigyelő és rögzítőrendszer; kiépül a fedélzeti WI-FI-rendszer, utastéri 230V 50Hz / USB aljzatokat építenek be és a homlokvilágítás és az utastéri világítás is korszerűbb lesz LED fényforrások beépítésével.

HÍRARCHÍVUM