mozdonyvezetok-szaks

A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Hírlevél
© Mozdonyvezetők Szakszervezete - mosz.co.hu/page/72/artID/3092/html/befektetes-a-jovobe-.html

Befektetés a jövőbe a mozdonyvásárlás

Írta: ,

A mozdonyvezetők számára is előrelépést jelentenek majd az új mozdonyok mert jobb a töréstesztjük, biztonságosabbak, és a zajterhelésük is alacsonyabb - nyilatkozta Kerékgyártó József MÁV-START vezérigazgató.

befektetes-a-jovobe-

Jelentős szolgáltatási színvonal-emelkedést hozhat az utasoknak, az üzemeltetésben pedig költségcsökkentést a MÁV-START-nak az új villamosmozdonyok beszerzése – közölte a Magyar Hírlap kérdésére Kerékgyártó József azzal kapcsolatban, hogy a vasúttársaság 115 új mozdony megvásárlására hirdetett tendert. A jelenlegi vontatójárműpark már nem korszerű, emellett a pályafelújításoknak köszönhetően lehetővé válik, hogy azonnal üzembe helyezésük után az átépített vonalakon és szakaszokon százhatvan kilométeres óránkénti sebességgel közlekedjenek a távolsági vonatok a főváros és a megyeszékhelyek között. A beruházások eredményeképpen lehetővé válik, hogy a vasúttársaság a korszerű és a környezetvédelmi követelményeknek megfelelő járműveket vásároljon, így az eljutási idők csökkentésével növekszik a vasút versenyképessége.

Mint azt Kerékgyártó József elmondta, a mozdonyokat hitelből vásárolják meg: egyrészt erre rendelkezésre áll az Eurofima hitel, a fennmaradó rész pedig piaci alapú. Ugyanakkor ezek a járművek nem olcsók, hiszen a piacon egy-egy mozdony beszerzési ára felszereltségtől és áramnemtől függően 1 és 1,3 milliárd forint között változik. Mivel ezeket a mozdonyokat nemzetközi forgalomban is közlekedtetni kívánja a MÁV-START Zrt., kilencven két-, huszonöt darab pedig háromáramnemű lesz. Az új mozdonyoknak a nemzetközi igénybe vétel miatt kétszáz kilométeres sebességre kell alkalmasnak lenniük, és a járművek harmincéves élettartama alatt ez a sebesség várhatóan Magyarországon is hasznosulni tud.

Ez a beruházás ugyanakkor megtérül a vasúttársaságnak is – mondta a vezérigazgató. A kevesebb energiafogyasztás és a karbantartási költségek csökkentése miatt évente négymilliárd forinttal lehet kisebb a MÁV működési költsége a jelenlegi mozdonyparkhoz képest. A jelenleg közlekedő V43-as mozdonyok rendelkezésre állása csak 70-72 százalékos. A korszerű villamosmozdonyok elvárt rendelkezésre állása pedig 95 százalék körüli. Ebből adódóan a 115 új jármű 150 V43-as mozdonyt tud kiváltani, a fennmaradó ötven helyett pedig a szintén új elővárosi KISS motorvonatok közlekedhetnek.

A mozdonyvezetők számára azért jelentenek előrelépést, mert jobb a töréstesztjük, biztonságosabbak, és a zajterhelésük is alacsonyabb. Eredményes eljárás esetén a szerződés megkötése 2020 végére várható, az első új mozdonyokat a MÁV-START legkorábban 2022-ben helyezheti forgalomba.

HÍRARCHÍVUM