A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Elmarad a cégalapítás


Elmarad a magyar-német tehervasúti cégalapítás

Értesülések szerint már nem aktuális a GYSEV Cargo és a Deutsche Bahn közös vállalatának megalapítása.


A kérdés nyugvópontra jutott, a GYSEV vezetői együttműködésre törekednek a térségben működő partnereikkel - különösen a Rail Cargo Hungariával -, és természetesen a DB-vel is, de közös céget nem kívánnak alapítani. Idén februárban a GYSEV még azt nyilatkozta sajtómegkeresésre, hogy a GYSEV Cargo Zrt. valóban folytat tárgyalásokat egy új cég megalapításáról a DB Schenker Rail Ag-vel. Ennek célja, hogy a GYSEV Cargo Zrt. erősítse pozícióit az árufuvarozási piacokon. A német napilap, a Der Standard februárban megírta, a DB fokozni kívánta a vasúti teherszállítást Ausztriában és Magyarországon. Partnernek ehhez az osztrák-magyar tulajdonú GYSEV-et választották, amely korábban létrehozta saját árufuvarozási leányvállalatát, a GYSEV Cargót. A két cég közös vállalkozással kívánt vasúti áruszállítást folytatni a Fekete-tengertől a Passauig. Az akkori híradások szerint úgy tervezték, hogy német vasút leányvállalata, a DB Schenker 51 százalékos részesedést szerez a közös cégben. A DB-tól mozdonyok érkeztek volna, míg a GYSEV Cargo az olcsóbb munkaerővel járult volna hozzá a közös sikerhez. Vasúti berkekben úgy hírlett, hogy a február közepén megjelent német híradás nagy figyelmet keltett az osztrák vasút (ÖBB) vezetői körében. Mint ismert, az osztrák államnak 28 százalékos részesedése van a GYSEV-ben, azaz a soproni központú vasúttársaságban. Az osztrák sajtóban olyan cikkek jelentek meg, hogy a magyar-német árufuvarozó vasúti cég valójában támadás az ÖBB, vagyis az osztrák állami vasút ellen.

Napi Gazdaság
2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok