A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Rola


Rola: nincs előrelépés

Miért nem támogatják a költségvetési bevételt is eredményező Rola kombinált fuvarozási vasúti klaszter újraindulását? - kérdezte Szabó Sándor (MSZP) szegedi országgyűlési képviselő cikkünk nyomán Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztertől.

A képviselő arra kereste a választ, hogy a kormány miért nem támogat egy olyan helyi projektet, amelynek egyik eredménye, hogy az állami érdekeltségű MÁV-csoport évente 500-600 millió forint többletbevételhez jutna.

A fejlesztési miniszter írásban azt közölte a szegedi országgyűlési képviselővel, hogy a kormány a kombinált (Rola) szolgáltatást - lehetőségeihez mérten - eddig is segítette. Seszták Miklós levelében az áll, hogy az Európai Bizottság csak addig engedte a kombinált fuvarozás állami támogatását, amíg Magyarországon be nem vezették a használatarányos útdíjat.

- Az Európai Unió közlekedéspolitikája általános célként tűzi ki a kombinált szolgáltatás fejlesztését, ugyanakkor arra nem ad módot, hogy a tagállam az egyes szállítási formákat korlátozza, vagy kötelező jelleggel az egyikről a másikra terelje a forgalmat - áll a miniszter válaszában.

Seszták Miklós arra is kitért, hogy a Rola indításához hiányzó 150 millió forintot a klaszternek kell előteremtenie a piaci lehetőségek kihasználásával, egyéb támogatásból vagy saját erőből.

www.delmagyar

2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok