Rola
Rola: nincs előrelépés
Miért nem támogatják a költségvetési bevételt is eredményező Rola kombinált fuvarozási vasúti klaszter újraindulását? - kérdezte Szabó Sándor (MSZP) szegedi országgyűlési képviselő cikkünk nyomán Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztertől.
A képviselő arra kereste a választ, hogy a kormány miért nem támogat egy olyan helyi projektet, amelynek egyik eredménye, hogy az állami érdekeltségű MÁV-csoport évente 500-600 millió forint többletbevételhez jutna.
A fejlesztési miniszter írásban azt közölte a szegedi országgyűlési képviselővel, hogy a kormány a kombinált (Rola) szolgáltatást - lehetőségeihez mérten - eddig is segítette. Seszták Miklós levelében az áll, hogy az Európai Bizottság csak addig engedte a kombinált fuvarozás állami támogatását, amíg Magyarországon be nem vezették a használatarányos útdíjat.
- Az Európai Unió közlekedéspolitikája általános célként tűzi ki a kombinált szolgáltatás fejlesztését, ugyanakkor arra nem ad módot, hogy a tagállam az egyes szállítási formákat korlátozza, vagy kötelező jelleggel az egyikről a másikra terelje a forgalmat - áll a miniszter válaszában.
Seszták Miklós arra is kitért, hogy a Rola indításához hiányzó 150 millió forintot a klaszternek kell előteremtenie a piaci lehetőségek kihasználásával, egyéb támogatásból vagy saját erőből.