A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Fónagy János mondta


Kedvező változásokat hoz az utasoknak a vasút műszaki fejlesztése

fonagy_janos_lead

Egységes menetrendet, - tarifát és -jegyrendszert hoz a vasút folyamatban lévő műszaki fejlesztése, emellett átláthatóvá válik az utastájékoztatás is - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hétfőn délelőtt az M1 aktuális csatornán.


Az államtitkár megismételte, hogy a 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban a vasút fejlesztésére 1000 milliárd forint jut.

A kiemelt projektek a következő szakaszok lesznek: Budapest-Miskolc, Püspökladány-Debrecen, a dél-balatoni vonal Szántód-Köröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs, Szeged-Hódmezővásárhely-Gyula, illetve a déli összekötő vasúti híd felújítása.

Arra a kérdésre, hogy a magyar vasút mikor éri el a német vasút színvonalát, Fónagy János elmondta, hogy az augusztus 20-án újranyíló Budapest-Esztergom vonal már német színvonalú lesz. Hozzátette, Németországban 35-40 éve jöttek rá arra, a közút nem pótolja a vasutat, mivel sok utast és nagy tömegű árut vasúton célszerű szállítani.

Az államtitkár kifejtette még, hogy a MÁV adóssága 2010-ben 300 milliárd forint volt, ez az idei év végére 70 milliárdra csökken.

MTI

2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok