A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Kezdődhet a vasúti kocsik sorozatgyártása


Befejeződött a MÁV-Start magyar tervezésű és fejlesztésű IC+ vasúti személykocsija sorozatgyártásának előkészítése - mondta lapunknak Csépke András, a vállalat vezérigazgatója.

Jelenleg arra várnak, hogy a fejlesztési minisztérium megadja a tulajdonosi hozzájárulást a gyártáshoz szükséges forrás banki finanszírozásához, a döntésre várhatóan a hónap végén sor kerül. Csépke emlékeztetett, hogy Orbán Viktor kormányfő Szolnokon, a Modern városok program részeként júniusban jelentette be, hogy a MÁV Gépészet Szolnoki Járműjavító üzeme hazánk egyik kiemelt vasúti szerelő, illetve gépgyártó komplexuma lesz, miután a helyben gyártott IC+ vasúti kocsiknak nem csupán hazai, hanem nemzetközi piacot is szereznek.

A MÁV-Start első két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija júniusban kapta meg a hazai és nemzetközi forgalomban való közlekedésre jogosító típusengedélyt. A Szolnokon kifejlesztett két prototípus 2014 októberétől rendelkezik az NKH utasforgalmi próbaüzemi engedélyével, azóta szállíthatott utasokat belföldi forgalomban. A jármű tervezését és kivitelezését felölelő projekt teljes költsége 1,4 milliárd forint volt, ebből 462 millió az EU Gazdaságfejlesztési operatív programjából származott. A sorozatgyártás korábbi közlés szerint 2016-ban kezdődhet el. Jövőre a tervek szerint ötven IC+ épülne meg Szolnokon. A nemzetközi forgalomra szánt járművek legmagasabb engedélyezett sebessége 200, míg a belföldi forgalomra készülőké 160 kilométer per óra lesz.

Magyar Idők
2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok