A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Még várni kell a gyorsabb vasútra


Még várni kell a gyorsabb vasútra
Európai uniós támogatással elkészült egy új beruházás, amellyel gyorsítani lehetne a közlekedést, viszont a menetidő csökkentésére a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon még legalább egy évet várni kell.
Elkészült az átépített Budapest-Székesfehérvár vasútvonal új biztosító- és európai szabvány szerinti vonatbefolyásoló berendezése, az ETCS2, amely lehetővé teszi, hogy az eddigi százhúsz helyett óránként százhatvan kilométeres sebességgel közlekedjenek a szerelvények. Erre építették át ugyanis a pályát, és ezért is támogatta az unió a beruházást. A vasúti pálya felszerelése ETCS2-vel hat és fél milliárd forintba került, amit az Új Széchenyi-terv keretében nyolcvanöt százalékos arányban uniós támogatás felhasználásával épített a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. Azonban legkorábban csak 2016 őszén lehet felemelni a sebességet a székesfehérvári vonalon, ugyanis a járművek zöme erre még nem alkalmas, másrészt az ETCS2 alapjául szolgáló rádiókommunikációs rendszer, a GSM-R sem készült el.

magyarhirlap
2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok