A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Uniós pénzt költhetünk


200 milliárd uniós pénzt költhetünk városi és elővárosi kötött pályás közlekedésre

Az esztergomi vasútvonal villamosítása mellett fővárosi villamosvonalak bővítésére mehet a 2020-ig rendelkezésre álló 221 milliárdos uniós fejlesztési forrás.

A már beadhatók a pályázatok a “Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és az elővárosi vasúti elérhetőség javítása a Közép-magyarországi régióban" elnevezésű programra, amelynek során 211,07 milliárd forint értékben fogadnak be tendereket " írja a Magyar Idők.

A lap úgy értesült, hogy ennek keretében végezhetik el egyebek közt a Budapest-Rákospalota és Esztergom közötti pálya villamosítását, valamint jó néhány fővárosi villamospálya-fejlesztést. Ugyanakkor várhatóan nem jut pénz az elavult pályaudvari biztosítóberendezések cseréjére.

A pályázati kiírásban szerepel, hogy a vasúti közlekedés terén jelentős elmaradások tapasztalhatók az elővárosi vasútvonalak fejlesztésében és az állomások korszerűsítésében, ezért szükséges az elővárosi vasútállomások bekapcsolása a közlekedési láncokba, összevonása az autóbuszmegállókkal, és indokolt a kötött pályás közlekedés biztonságának javítása.

24.hu

2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok