A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Mégis járhat?


Mégis járhat a kispöfögő?

2009. december 13-a óta nem közlekedik Kecskemét ésKiskunmajsa között a keskeny nyomközű vasúti síneken a "kispöfögő". Azóta folyamatosan romlik az elhagyott pálya állapota, a benőtt növényzet miatt már járhatatlan. Hasonló a helyzet a Kecskemét-Törökfái-Kiskőrös és a Nyírvidéki Kisvasút vonalain is. Az újbóli üzemeltetést már többen felvetették, ám "ilyen messzire" még senki nem jutott.


Január 25-én találkoztak a szanki PolgármesteriHivatalban a Kecskeméti kisvasút által érintett települések vezetői, hogy egyeztessenek a nem közforgalmi, hanem turisztikai célú üzemeltetéséről. A Patkós Zsoltpolgármester által összehívott megbeszélésen mutatkozott be Meleg Zoltán és az általa vezetett Locomotiv Logistics Kft, amely cég jelentős szakmai tapasztalattal rendelkezik vasúti járművek és eszközök javításában, műszaki ellenőrzésében, üzemeltetésében. A társaság célja megóvni azokat a műszaki és vasúttörténeti értékeket, amelyek még fellelhetők, Jakabszállás, Bugac,Móricgát, Szank, Kiskunmajsa vezetői pedig nyitottak az együttműködésre

A feladat hatalmas, hiszen a pálya, a pályamenti épületek, a sínek és a rajtuk közlekedő mozdonyok és kocsik más-más tulajdonos vagy üzemeltető szervezethez tartoznak. A mozdonyok és kocsik közül is többet már elszállítottak az ország más kisvasútjaihoz, de még vannak használható ésjavítható darabok, amelyekkel újraindítható a "bugaci" vonal is.

A már hónapok óta tartó levélváltások eredményeképp azt lehet tudni, hogy a MÁV nem tervezi sem a Kecskeméti, sem a Nyírvidéki vonalak újbóli üzemeltetését semmilyen formában. Az elkövetkezendő hetekben a magánüzemeltetés jogi lehetőségeinek felkutatása és egyeztetése tovább folyik az önkormányzatok, a Locomotiv Logistics Kft., a MÁV Zrt., a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a MÁV Vagyonkezelési ésGazdálkodási Igazgatóság valamint a Közlekedési Koordinációs Központ bevonásával. Az érintett önkormányzatok pedig a turisztikai célú hasznosításhoz szükséges egyéb feltételeket igyekeznek megteremteni egymással együttműködve.

onkormanyzat.mti.hu

2021 január-február

Mozdonyvezetők Lapja

2021 január-február

  • Napi - heti pihenőnap és pihenőidő a MÁV Csoportnál
  • Kollektív Szerződés egységesítésére irányuló tárgyalások a Startnál
  • Megrendülten búcsúzunk, elhunyt Hornok Béla
  • A munkáltatónak biztosítani kell a védőoltás felvételéhez szükséges szabadidőt
  • Új díjcsomagok a MOSZ tagi flottában
  • MOSZ tagkártya kedvezmények
  • Tram-train Az elfeledett, de új életre keltett városközi villamos

Megtekintés Korábbi számok