A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Gyorsvasutat szállítana Törökországba a Siemens


Az infrastruktúra-fejlesztés mellett szélerőművekkel is üzletelne az iparóriás. Egy régebbi sikeres projekt után ismét megkísérel nagy sebességű vasúti szerelvényeket eladni Törökországnak a Siemens. A német konszern azonban nem csak ebben érdekelt, szélerőműveket is szállít.

A Siemens német vasútépítési és energetikai konszern törökországi leányvállalata fontolgatja, hogy cége indul azon a versenytárgyaláson, amelyet az ankarai közlekedési minisztérium ír ki ez év közepén nyolcvan, nagy sebességű vasúti szerelvény szállítására - írja a Hürriyet hírportál a Reuters értesüléseire hivatkozva. - Indulni akarunk a tenderen, jelenleg vizsgáljuk az eljárást, s keressük a helyi partnert - mondta a brit hírügynökségnek adott interjújában Cüneyt Genc, a Siemens Turkey illetékes részlegének igazgatója. A jelentkezés feltétele ugyanis, hogy az induló cégnek helyi partnert kell találnia, továbbá a gyártást törökországi üzemben kell végeznie. Binali Yildirim közlekedési miniszter szerint a nyolcvan szerelvény gyártásával kapcsolatos beruházás értéke öt- és hatmilliárd dollár között mozog. A szaktárca összesen 106 szerelvény beszerzését tervezi az ország nagy sebességű vasúti hálózatának kibővítése érdekében. Mindeddig három társaság jelentette be, hogy indulni szándékozik a versenytárgyaláson. A spanyol Patentes Talgo a török Tümosannal állt össze, a kanadai Bombardier a helyi Bozankayát választotta partnerének, míg a francia Alstom még nem nevezett meg senkit. A Siemensnek egyébként nem ez az első vasúti üzlete Törökországban, a török államvasutak (TCDD) 2013-ban már rendelt hét nagy sebességű szerelvényt a német cégtől.

A német nagyvállalat azonban nemcsak a vasútépítésben, hanem az energetikában szerzett tapasztalatát is hasznosítja Törökországban. Egy török energiacég, az Estini Enerji nemrégiben 17, összesen 54 megawatt kapacitású szélturbina szállításával bízta meg az Izmirtől 80 kilométerrel északra fekvő Kinikbe tervezett szélerőműpark-építési projekthez. A Siemens az SWT-3.2-108-as turbinákat még a nyár folyamán a helyszínre szállítja, s idén őszre fel is szereli. Az első szélerőműprojektjét futtató Estini Enerji arra is felkérte a Siemenst, hogy tíz évig üzemeltesse a létesítményt. A német cégnek 2013 októbere óta ez az első szélenergetikai megbízása, akkor 165 megawatt kapacitás kiépítésére szerződött a Guris csoporttal három, ugyancsak szárazföldi projektben. A Siemens egyébként - a spanyol Gamesával holtversenyben - a világ negyedik legnagyobb szárazföldi szélerőmű-építője 3,1 gigawatt működő kapacitással.

Magyar Idők

2021 január-február

Mozdonyvezetők Lapja

2021 január-február

  • Napi - heti pihenőnap és pihenőidő a MÁV Csoportnál
  • Kollektív Szerződés egységesítésére irányuló tárgyalások a Startnál
  • Megrendülten búcsúzunk, elhunyt Hornok Béla
  • A munkáltatónak biztosítani kell a védőoltás felvételéhez szükséges szabadidőt
  • Új díjcsomagok a MOSZ tagi flottában
  • MOSZ tagkártya kedvezmények
  • Tram-train Az elfeledett, de új életre keltett városközi villamos

Megtekintés Korábbi számok