A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Nincs elég vonat, trükköznie kell a MÁV-nak

,

Nincs elegendő jó minőségű távolsági személykocsija a vasúttársaságnak, ezért regionális célra épített motorvonatokat vezényel távolsági forgalomba a következő menetrendi évben " olvasható a Magyar Időkben.

A napilap tájékoztatása szerint a december 11-én életbe lépő új menetrend szerint a FLIRT-motorvonatok megjelennek a Budapest"Eger, illetve a Budapest"Veszprém vonalon valamennyi, gyorsvonattal használt szakaszon, ugyanez igaz a tatabányai és a győri vonalakra is, ahol viszont személyvonatok közlekednek. Budapest és Békéscsaba között munkanapokon egy pár gyorsvonatot szolgálnak ki a korszerű járművek.

A cikk szerint az utasok örülhetnek, hiszen csendes, kényelmes, gyors járműveken utazhatnak, ugyanakkor a FLIRT-öket nem többórás utakra tervezték.

Az alacsony padlós építés, a tágas közlekedőterek a gyors utascserét szolgálják, amire a gyakori megállások miatt az elővárosi közlekedésben van szükség. Ezzel szemben a hosszú távú utazásoknál több helyre van szükség a kabátok, csomagok elhelyezésére, és tágasabb, kényelmesebb ülések kellenek.

A korszerű távolsági vonatokon emellett minden utasnak jár a 230 voltos csatlakozás.

A vasúttársaság minden bizonnyal kényszerűségből alkalmazza a FLIRT szerelvényeket az intercity-forgalomban. A rendelkezésre álló IC-állomány ugyanis korszerűtlen. Bár kétségtelenül hosszú évek óta zajlik a koros járművek felújítása, ennek ellenére nincs elég hadra fogható, jó minőségű távolsági kocsi. A pótlás céljából kifejlesztett és saját gyártású IC+ kocsikból jelenleg mindössze a két prototípus került forgalomba, azok is nemzetközi vonalakon járnak.

Bár 2017-ben megkezdődik tíz többcélú térrel rendelkező és tíz tisztán másodosztályú IC+ kocsi építése, az évente 50 darabos sorozatgyártás indulásáról egyelőre nem született döntés.

Képek:

2021 január-február

Mozdonyvezetők Lapja

2021 január-február

  • Napi - heti pihenőnap és pihenőidő a MÁV Csoportnál
  • Kollektív Szerződés egységesítésére irányuló tárgyalások a Startnál
  • Megrendülten búcsúzunk, elhunyt Hornok Béla
  • A munkáltatónak biztosítani kell a védőoltás felvételéhez szükséges szabadidőt
  • Új díjcsomagok a MOSZ tagi flottában
  • MOSZ tagkártya kedvezmények
  • Tram-train Az elfeledett, de új életre keltett városközi villamos

Megtekintés Korábbi számok