A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Közbeszerzési eljárás kiírása a Szeged és Röszke közötti vasútvonal felújításáról


Feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a MÁV a Szeged és Röszke közötti (136-os számú) vasútvonal felújításának tervezési és kivitelezési munkáira. 2022 nyarára villamosított, korszerűsített pálya kötheti össze Szegedet és Szabadkát.

Az egyvágányú pálya rekonstrukciója során 120 km/h-ra emelik a megengedett sebességet (egyes, rövidebb szakaszokon 80 km/h lesz), emiatt teljesen felújítják a vágányokat, korszerűsítik a biztosítóberendezést, váltófűtéseket építenek be. Javítják az útátjárók állapotát és az 5-ös számú főút felüljáróját is kibővítik. Szentmihálytelek néven új megállóhelyet építenek, itt és a röszkei állomáson P+R es B+R parkolókat, esőbeállókat alakítanak ki, valamint modernizálják az utastájékoztatási berendezéseket. Bekötik a vonalat a szegedi központi forgalomirányítási rendszerbe, továbbá a villamosítás miatt új felsővezeték-hálózatot építenek ki.

A magyar és a szerb kormány még áprilisban, Szabadkán írt alá egy szándéknyilatkozatot a társadalmi, gazdasági és kulturális szempontokból is kiemelten fontos Szeged–Röszke–Szabadka vonal rekonstrukciójáról, amely lehetővé teszi a 160 ezres lakosú csongrádi megyeszékhely és a 100 ezres lakosú észak-bácskai központ közötti versenyképes vasúti személyszállítás újraindítását – ezzel is erősítve a magyarlakta települések közötti kapcsolatot. A vajdasági település és Szeged között várhatóan 30-40 perces lenne a menetidő a 44 kilométeres vonalon, amelynek 13 kilométeres magyar szakaszát újíttatja fel és állítja üzembe a MÁV várhatóan 2022 nyaráig.

A Szeged és Szabadka közötti vonal átépítése azért is kiemelt beruházás, mert a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítása során Szeged felé kerülő útvonalat lehet biztosítani a személyszállító és a tehervonatok számára.

A feltételes, nyílt közbeszerzési eljárás értékelése és az eredményhirdetés után a nyertessel várhatóan 2020 májusában köthető meg a szerződés, amely csak a finanszírozásról szóló támogatási szerződést követően lép hatályba.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok