A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Elindult az RCH hibrid mozdonyainak gyártása Kínában


A 2019 szeptemberében aláírt szerződés szerint Európában az első, árufuvarozásra optimalizált villany-hibrid mozdonyokat fejleszt a Rail Cargo Hungaria számára a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co.(CRRC ZELC), a gyártást is megkezdték.

A munkálatok a tervezettek szerint folynak, átmeneti késlekedést a koronavírus miatti intézkedések okoznak, de a kínai gyártó szerint ez összességében nem okoz csúszást a határidőben.

A nagy teljesítményű vontatómozdony végleges fejlesztési koncepcióját az RCH szakemberei 2019 novemberében elfogadták, és a gyártási folyamat gyors ütemben halad. A mozdony váza, valamint annak festése elkészült, már az alkatrészek beszerelése zajlik. Az elkészült prototípust először az idei németországi Innotrans kiállításon mutatják be a szakmai közönségnek.

Az engedélyeztetési eljárás körülbelül két évet vesz igénybe, mivel a mozdony Magyarországon kívül Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Macedóniában, Görögországban, valamint Bulgáriában közlekedik majd.

A tolatómozdony végleges fejlesztési koncepcióját márciusban fogadja majd el az RCH, ezt követően kezdődik a gyártás. Az engedélyeztetés ebben az esetben rövidebb ideig fog tartani, hiszen csak Magyarországon kell az eljárást lefolytatni. Ha minden a tervek szerint alakul, a két új tolatómozdony 2022 márciusában elkezdheti a munkát.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok