A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Készülnek a Keleti és Kőbánya-felső között megépülő harmadik vágány tervei

,

Az április közepén hatályba lépett vállalkozási szerződés alapján megkezdődik a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső közötti harmadik vágány tervezése, majd kivitelezése. A kiépülő vágány lehetővé teszi a Rákos-Hatvan vonalszakasz felújítása után életbe lépő ütemes menetrend miatt növekvő elővárosi vonatforgalom lebonyolítását. A beruházás során 3 km hosszan épül ki új vágány 80 km/órás tervezési sebességgel. A Keleti pályaudvaron a 10. vágányt meghosszabbítják, hogy alkalmassá váljon csatolt FLIRT motorvonatok fogadására. A pályaudvar külső tárolóvágányánál új üzemi épület épül. Kőbánya felső állomáson a 3. és 4. vágány közötti peront megemelik, fölé esőbeállót építenek.

A vágány nyomvonalán felújítanak három vasúti hidat, és megtörténik egy alsópályás acélhíd felszerkezetének a cseréje. Tíz kitérőcsoportot alakítanak ki, hét a Keleti pályaudvar területén, három nyíltvonalon épül meg. A felsővezeték-rendszer korszerűsítése során új oszlopokat állítanak, és 4,2 kilométeren húznak ki új hosszláncot. A térvilágítás 1260 méter hosszan kiépül, elvégzik a szükséges biztosítóberendezési és távközlési munkákat is.

A zajterhelés csökkentése érdekében 300 méter hosszú szakaszon zajvédő falat építenek a józsefvárosi MÁV-telep mellett, két épületen cserélik a nyílászárókat. A kiviteli tervek készítése mellett jelenleg a zajvédőfalak építéséhez szükséges területszerzési eljárás zajlik. A kivitelezés tervezett befejezési határideje 2022. április.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg. A kivitelezés nettó 9.488.679.852 forint értékben valósul meg.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok