A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Még idén 82 milliárd plusz a Budapest-Belgrád vasútvonalra

,

Ebben az évben 61 milliárdot költött volna a kormány a 150-es vonal átépítésével kapcsolatos feladatokra, ezt növelte meg a Magyar Közlöny legfrissebb száma szerint további 82 milliárddal. A beruházás finanszírozásra április végén kötötték meg a hitelszerződést. A 700 milliárdos kínai hitelből megvalósuló óriásberuházás 85 százalékát biztosítja a kölcsön, a maradékot saját forrásból fizeti a Kormány. 

A szerbiai szakaszon már folyik a felújítás, amely a várakozások szerint 2022 végére készül el. A cél az, hogy 2025-re a teljes vasútvonal megépítése befejeződjön. A magyar szakaszon egy kétvágányú vasúti pályát adnak át, melynek tervezési sebessége 200 km/h, engedélyezési sebessége pedig 160 km/h lesz, tengelyterhelése pedig 225 kN. Az uniós TEN-T hálózati szabványoknak megfelelő fejlesztés összesen 152 kilométert érint majd Budapest és a déli országhatár között. A fejlesztés fővállalkozói a magyar RM International Zrt., illetve a kínai érdekeltségű China Tiejiuju Engineering & Construction Kft., valamint a szintén kínai China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft. 

2020 május-június

Mozdonyvezetők Lapja

2020 május-június

  • Interjú a MOSZ elnökével
  • Járványügyi menetrendek - MOSZ javaslatok
  • Érdekegyeztető Tanács ülésen történt
  • 1956-ban születettek figyelem
  • Területi Hírek
  • 12 Füstös Ember
  • A kék csoda
  • Szolgálati Anekdoták

Megtekintés Korábbi számok