A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

2022-re elkészülhet a Szeged-Szabadka vasútvonal, a magyar szakasz felújítása idén kezdődhet el

,

A Szeged-Szabadka vasútvonal felújítását, és annak várható 2022-es megnyitását jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.A szakasz a Szeged-Szabadka-Baja vonal rehabilitációjának része, amelyen a felújítás után 160 km/h-s sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok. Szeged és Szabadka között 2015 novemberében szűnt meg teljesen a vasúti forgalom.

A magyar és a szerb kormány már zöld utat adott a beruházásnak, a magyar szakasz felújítása idén kezdődhet el. A projekt Szerbia és Magyarország területét érintő vasútvonal fejlesztését célozza, a közel 100 kilométer hosszú vasútvonal a két ország határterületeinek fontos városai között teremt közvetlen kapcsolatot. A történelmi vasútvonal infrastruktúrája mára erősen leromlott. A jelenleg hiányzó szakaszon, Szeged és Szabadka (Subotica) között kialakításra tervezett új korszerű pálya lehetőséget teremt a városok közötti közvetlen vasúti közlekedésre és a két ország határforgalmának javítására. A Szabadka (Subotica)-Baja vasútiszakasz helyreállítása pedig hozzájárul a bácskai határtérség gazdasági kapcsolatainak erősítéséhez.

A vasútvonal felújításával a két város és a két térség közelebb kerül egymáshoz, és 40 perc alatt el lehet majd jutni egyik városból a másikba. A feladat a Vajdaság Autonóm Tartomány Kormánya megbízásából készült, a tervezést a szerb Ces.COWI és a magyar TRENECON Kft. konzorciumi együttműködésben közbeszerzés alapján végezte el. A tervezés részeként többek közt részletes megvalósíthatósági tanulmány készült a Szeged-Röszke-Horgos-Szabadka (Subotica)-Csikéria-Bácsalmás-Baja vasútvonal kialakítására. A tanulmányterv keretében forgalomszámlálást végeztek, és a helyzetértékelés alapján a várható forgalom alakulását modellezéssel becsülték meg.

A tanulmányban megfogalmazott koncepciók alapján elkészítették a Szeged-Röszke-Horgos-Szabadka vonalra az engedélyezési és tenderterv szintű komplex vasútépítési terveket. Emellett Szabadka-Csikéria-Bácsalmás-Baja vonalszakaszra a további fejlesztést megalapozó dokumentumok is készültek. A tervezés magába foglalta a vasúti pályát (al- és felépítményekkel), az egyvágányú vasúti pályaszakasz villamosítását, a teljes biztosítóberendezés korszerűsítését, a távközlési munkákat, valamint a keresztező (szintbeli és különszintű) és párhuzamos közutak szükséges áttervezését. Az infrastruktúra-fejlesztés révén az egyvágányú vasúti szakasz 160 km/óra sebességre alkalmas geometriával, az európai vasútvonalakra előírt átjárhatósági feltételeknek megfelelő paraméterekkel épülhet majd meg.

2020 március-április

Mozdonyvezetők Lapja

2020 március-április

  • Bérmegállapodás 2020
  • Covid 19
  • Egyre nagyobb az igény a vasúti szállítás iránt a járvány miatt
  • Ügyintézés a vírushelyzet alatt
  • Mozdonyvezetők a Mozdonyvezetőkért
  • A kék csoda
  • Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

Megtekintés Korábbi számok