A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Versenyképesebb közösségi közlekedést ígér a MÁV elnöke

,

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádiónak azt mondta, egységes stratégiai irányításra lesz szükség a vasúti és autóbuszos közlekedésben. A legfontosabb cél, hogy egységes menetrenddel segítsék az utasokat. Azt is meg kell határozni, hogy  melyek az elhordó illetve ráhordó hálózatok, és ezekben a viszonylatokban el kell dönteni, a busznak vagy a vasútnak van-e prioritása.

Homolya Róbert az InfoRádiónak nyilatkozva emlékeztetett, a MÁV és a Volánbusz esetében állami tulajdonú társaságokról beszélhetünk, amelyek kiemelt közszolgáltatást végezek. Azzal, hogy a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter átadta a joggyakorlást a MÁV Zrt. részére, kezdetét veszi az a folyamat, amely révén a későbbiekben egységes vállalatcsoport feladata lesz a közösségi személyszállítás – tette hozzá az elnök-vezérigazgató. Ennek első lépéseként fel kell majd mérniük, hogy milyen integrációs lehetőségeik vannak, akár szervezeti, jogi vagy közgazdasági téren, és e vonatkozásban az ősz folyamán kell majd javaslatot tenniük a tulajdonosnak, miként képzelik el a vállalat működését a jövőben.

Homoly Róbert megjegyezte, sajnálatos módon jelenleg nem egységes a menetrend a vasúttársaság és a közúti személyszállítást végző társaság között, továbbá annak ellenére, hogy mind a két szervezet államilag finanszírozott, nincs egységes felületű jegy- és bérletértékesítési rendszer, valamint nincs tarifaközösség, amely hiányosságok nem szolgálják a MÁV és a Volánbusz szolgáltatásainak versenyképességét. Ezért, illetve a fenntarthatóbb közösségi közlekedés érdekében az elnök-vezérigazgató kiemelt fontosságúnak tartja a menetrend-egységesítési folyamatot, illetve annak felgyorsítását és véglegesítését.

Meg kell határozni azt is, hogy melyek az elhordó illetve ráhordó hálózatok, és ezekben a viszonylatokban el kell dönteni, a busznak vagy a vasútnak van prioritása. Például, ahol több száz milliárd forintból megvalósult egy vasúti fejlesztés, ott van-e értelme annak, hogy mellette az autópályán buszok közlekednek – magyarázta Homolya Róbert.

Úgy ítélte meg, hogy legalább 4-5 éves folyamat lesz, amíg teljes egészében megvalósulhat a menetrendegységesítés, attól függően, hogy bizonyos vasúti fejlesztések hogyan érnek be. Fontos feladatnak nevezte a csatlakozási, átszállási pontok kialakítását is.

Még az idén szeretnék megvalósítani az egységes elektronikus jegyértékesítési rendszert a vasút és a Volán-társaságok esetében. Ugyanakkor a említett tarifaközösség tartalmának a kidolgozása is elkezdődhet, általánossá téve azt az ugyan létező, de egyedi esetekben alkalmazott gyakorlatot, hogy a Volánbusz-bérleteket a MÁV járatain is elfogadják. Erre vonatkozó javaslattal jövő nyárra szeretnének előállni a kormány számára.

A MÁV első embere végezetül hozzátette, amennyiben az említett folyamatokat felgyorsítják, már az év végén érezhetnek azokból valamit az utasok, de az egységes menterend és tarifaközösség bevezetésével reményei szerint 1-2 éven belül egészen más hangulatú, versenyképesebb és szerethetőbb közösségi közlekedéssel találkozhatnak majd Magyarországon.

2020 július-augusztus

Mozdonyvezetők Lapja

2020 július-augusztus

  • Egészségpénztári hírek
  • A MOSZ Kupa győztese
  • 12 Füstös Ember
  • Szolgálati Anekdoták
  • A kék csoda
  • MOSZ jogszolgálati változások
  • Vírushíradó

Megtekintés Korábbi számok