A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Megvan az EU-s pénz, kiírták a közbeszerzési eljárást a hegyesi vonal fejlesztésére

,

A MÁV feltételes kivitelezői közbeszerzési pályázatot indított a Budapest–Győr–Hegyeshalom (1-es) fővonal fejlesztésére. Az Európai Unió a napokban döntött, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretéből finanszírozható a beruházás döntő hányada, mely révén várhatóan 2021 végétől csökken a menetidő, a projekt 2023-as zárását követően pedig pontosabbá, megbízhatóbbá válik a vonatközlekedés Budapest és Bécs között, valamint több tehervonat közlekedhet a nemzetközileg is fontos vasúti korridoron.

A győri fővonal fejlesztése érdekében „Szűk keresztmetszetek felszámolása és az átjárhatóság fejlesztése a Budapest (Kelenföld) – Hegyeshalom vonalon (CEF projekt) – Kivitelező kiválasztása” elnevezéssel nyílt és feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a MÁV. A pár nappal ezelőtti, a beruházás döntő hányadát fedező, mintegy 19 milliárd forintról szóló CEF támogatási döntésnek köszönhetően a sikeres eljárást követően várhatóan 2020 végén megköthető a kivitelezési szerződés. A felújítási munkálatok a tervek szerint 2021 elején kezdődhetnek el és várhatóan 2023 augusztusában fejeződhetnek be.

A beruházás során kicserélik az elavult elektronikus biztosítóberendezések áramellátó berendezéseit, valamint a biztosítóberendezés kezelőfelületeit a tatai, az almásfüzitői és a hegyeshalmi vasútállomásokon; ez utóbbit a komáromi állomáson is megújítják. A jelenlegi központi forgalomellenőrzési berendezés helyett egy korszerű, magasabb fejlettségi szintű központi forgalomirányítási rendszert építenek ki a teljes vasútvonalon, továbbá egyéb fejlesztéseket is végrehajtanak.

A mintegy 178 kilométernyi szakasz közlekedését érintő fejlesztések réven negyed órával csökkenhet a jelenlegi menetidő a magyar és az osztrák főváros között, de Győrből is gyorsabban lehet majd eljutni Budapestre. Megbízhatóbbá, pontosabbá válik a vonatközlekedés, mindemellett egy új menetrendi struktúra bevezetésével a nemzetközi áruszállítás feltételei is javulnak, a térség közúti kamionforgalmának egy része így átterelődhet a környezetbarátabb vasútra. 

A győri fővonal az egyik legfontosabb és legsűrűbb menetrendet biztosító vonala a MÁV-nak. A fejlesztés révén tovább nő a vonal versenyképessége az autópályával szemben is. A fővonal térségéből a járványhelyzet előtt is évről évre többen szoktak át a vasútra. A Budapest és Tatabánya közötti elővárosi járatokon tavaly már 4,4 millióan, a távolsági forgalomban pedig 7,1 millióan utaztak. A magyar és az osztrák főváros közötti napi 13 vonatból álló kínálatot évente több mint 1 millióan veszik igénybe.

2020 május-június

Mozdonyvezetők Lapja

2020 május-június

  • Interjú a MOSZ elnökével
  • Járványügyi menetrendek - MOSZ javaslatok
  • Érdekegyeztető Tanács ülésen történt
  • 1956-ban születettek figyelem
  • Területi Hírek
  • 12 Füstös Ember
  • A kék csoda
  • Szolgálati Anekdoták

Megtekintés Korábbi számok