A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Kettős üzemű motorvonatok beszerzésére - újratöltve. Új közbeszerzési eljárást indított a MÁV-START

,

Még májusban közbeszerzési eljárást indított az állami vasúttársaság, ötven darab zéró károsanyag kibocsátással rendelkező kettős üzemű, 25 kV AC felsővezetéki és akkumulátoros táplálással egyaránt üzemeltethető villamos motorvonat vásárlásra, azt az eljárást azonban rövid idő elmúltával visszavonta. A pályázat akkori kiírását követően a pályázók számos észrevétellel éltek a járművek műszaki követelményével, a tervezett viszonylatok miatt a vasútvonalak paramétereivel és az értékelési szempontrendszerrel kapcsolatban és a MÁV-START jónak látta a beérkezett észrevételek komplexitása, azok alapos feldolgozása és a közbeszerzési dokumentáció szükségszerű módosítása okán visszavonni az eljárást. Most, a megismételt eljárás meghirdetésekor a MÁV-START figyelembe vette a pályázók műszaki paraméterekkel, tervezett viszonylatokkal, a járművek hatótávolságával kapcsolatos javaslatait valamint a költséghatékony és környezetkímélő üzemeltetés szabta feltételeket.

A napokban megjelent felhívás értékelési szempontjai között megjelent, hogy a jármű biztosítsa a szinkronüzem lehetőségét a STADLER Flirt motorvonatokkal, és nagyobb 80-120 km akkumulátoros üzemű hatótávolságon üzemeljen. A közbeszerzési eljárás keretmegállapodás megkötésére, 50 darab - 30 db 150 ülőhelyes és 20 db 200 ülőhelyes alacsonypadlós - kettős üzemű villamos (25 kV 50 Hz vagy 15 kV 16 23 Hz feszültségű) motorvonat beszerzésére, továbbá a motorvonatok üzemeltetéséhez szükséges készletek és kapcsolódó szolgáltatások beszerzése vonatkozik.

A kettős üzemű motorvonatok beszerzésével a járműállomány környezetvédelmi hatékonyságának jelentős javítása érhető el, az energiahatékonyság növelésével országos szinten is érzékelhető mértékben csökkenthető a jelenlegi emisszió szintje. 

A MÁV-START terveiben az első ütemben beszerezni kívánt 20 jármű fele a 29-es vonalon közlekedne. A vonatok másik fele a Budapest–Lajosmizsei vonalon kerülne bevetésre. Itt komplex rekonstrukció történhetne, több ütemre tagolt villamosítással, azaz már akkor korszerű hibrid járművek közlekedhetnének ott, amikor még csak a pálya egy szakaszán lenne felsővezeték. A további tervekben a Győr-Szombathely, a Miskolc–Ózd, az Esztergom–Komárom, a Győr–Keszthely–Kaposvár–Pécs és a Szolnok–Hatvan–Somoskőújfalu vonalak szerepelnek.

2020 május-június

Mozdonyvezetők Lapja

2020 május-június

  • Interjú a MOSZ elnökével
  • Járványügyi menetrendek - MOSZ javaslatok
  • Érdekegyeztető Tanács ülésen történt
  • 1956-ban születettek figyelem
  • Területi Hírek
  • 12 Füstös Ember
  • A kék csoda
  • Szolgálati Anekdoták

Megtekintés Korábbi számok