A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Kigördült a gyárból az RCH első hibrid mozdonya

,

Szeptember 9-én – felsővezeték használata nélkül, akkumulátorral – gördült le Kínában a gyártósorról a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. (CRRC ZELC) vállalat által a Rail Cargo Hungaria számára gyártott első hibrid vontatómozdony. A szerződés értelmében a világ legnagyobb vasúti járműgyártó társaság leányvállalata, a CRRC ZELC a Rail Cargo Hungaria által megadott paraméterek szerint fejleszti ki az árufuvarozási tevékenységet kiszolgáló villany-hibrid üzemű, nulla emissziós tolató- és nagyteljesítményű mozdonyokat. Az új járművekkel az RCH úttörő lépést tesz Európában a vasúti árufuvarozás jövőjének fenntartható biztosítása érdekében.

Az egyedülálló technológiájú mozdony átadási ünnepségéhez a járványra való tekintettel videókonferencia keretében kapcsolódott Kotiers Román, az RCH Igazgatóságának tagja, aki ünnepi beszédében hangsúlyozta: „Büszke vagyok arra, hogy az ágazatban a Rail Cargo Hungaria használja majd először a környezetbarát és rendkívül gazdaságosan üzemeltethető mozdonyokat, amelyek hatékonyabban és rugalmasabban lesznek bevethetőek, mint a jelenleg működő legmodernebb megoldások”.

Az ünnepélyes keretek között bemutatott négytengelyes vontatójármű névleges teljesítménye 5600 kW, tömege közel 90 tonna, az elinduláskor 300 kN-t ad le, és akár 120 km/órás sebességgel vontathat majd szerelvényeket. A technológia előnyei akkor mutatkoznak meg igazán, amikor a vonat felsővezetékkel nem rendelkező szakaszon továbbít kocsikat. Ilyenkor a mozdony az energiát a Last Mile Power Package akkumulátoraiból nyeri, amely megoldásra például az iparvágányok jelentős részénél is szükség van.

 Az új mozdony a hibrid technológiának köszönhetően alkalmas lesz kiszolgálás elvégzésére felsővezetékkel nem rendelkező pályaszakaszokon, ipar-, vagy rakodóvágányokon. Ezekre a feladatokra eddig külön dízel mozdonyt kellett diszponálni, ez azonban az új technológia alkalmazásával felesleges lesz, és ezáltal elkerülhető a gázolaj elégetésével járó jelentős környezetszennyezés

A Rail Cargo Hungaria a mozdonyokkal Magyarországon kívül várhatóan Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Észak-Macedóniában, Görögországban, valamint Bulgáriában lát majd el vontatási feladatokat. A tolatómozdony a tervek szerint az év végén készül el.

2020 május-június

Mozdonyvezetők Lapja

2020 május-június

  • Interjú a MOSZ elnökével
  • Járványügyi menetrendek - MOSZ javaslatok
  • Érdekegyeztető Tanács ülésen történt
  • 1956-ban születettek figyelem
  • Területi Hírek
  • 12 Füstös Ember
  • A kék csoda
  • Szolgálati Anekdoták

Megtekintés Korábbi számok