A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Tényleg csak egy törzsszám vagyunk?!

,

Nem lehet azt mondani, hogy random került sor a Nyugati pályaudvar bezárására, a MÁV-START mégsem tudott megfelelő körülményeket, munkakörnyezetet biztosítani munkavállalói számára Rákosrendezőn, amely forduló állomásként, fel -és lejelentkezési helyként működik a Nyugati bezárása idején. 37 Celsius fokos pénztárhelyiség, langymeleg ásványvíz, takarítatlan tartózkodó várta a munkavállalókat. 
Június 19-től kivitelezési munkák miatt bezárt a Nyugati pályaudvar, nem fogad és nem indít vonatokat, így szerepét más állomások vették át. Ilyen Rákosrendező is, amely az egy hónapos időszak alatt fel-lejelentkezési helyként, forduló állomásként funkcionál startos munkavállalók, mozdonyvezetők, Flirt motorvonat-vezetők, jegyvizsgálók és pénztárosok számára. Mint már annyiszor az átállás kezdetekor, most sem sikerült a Munkáltatónak biztosítania az elvárt és törvényes körülményeket saját dolgozói számára.  Sem a munkavédelmi bizottság, sem az érdekképviseletek, sem a mozdonyszemélyzet nem kapott semmiféle tájékoztatást a megváltozott jelentkezési körülményekről, a tartózkodási, várakozási helyiségekről, azok helyéről. Valaki a Nyugatis felvigyázói helyiségben faliújságon üzent a vontatási utazószemélyzetnek, mely szolgálatok feljelentkezési helye Rákosrendező. Az, hogy egyébként a személyzet meghatározó részének Rákosrendező nem jelentkezési helye, láthatólag nem foglalkoztatja az illetékeseket.  A megfelelő munkakörnyezet biztosítása a Munkáltató feladata. Ennek biztosan nem felel meg a Rákosrendezőn állomásozó mobil pénztárbusz, amelynek klímaberendezése természetesen nem működik, így a forróság borítékolható. Nincs ez másként a hőségriadó és az egészségvédelem miatt különösen nélkülözhetetlen korlátlan mennyiségű és hűtött ásványvízzel sem. Annak biztosítása sem megfelelő. A hamarjában egy volt szolgálati lakásból kialakított tartózkodó láthatóan koszos és takarítatlan, mindenhol vastagon áll a por, a pihenést, rövid regenerálódást biztosító bútorok nem, vagy nem megfelelő számban állnak rendelkezésre.  A Mozdonyvezetők Szakszervezete jelezte és hatékony intézkedést vár a Munkáltatótól a hiányosságok megszüntetésére. Sokszor halljuk, nekünk az utas az első. Mi pedig tényleg csak egy törzsszám vagyunk?
2021. május-június

Mozdonyvezetők Lapja

2021. május-június

  • A Mozdonyvezetők Szakszervezete nem írta alá a bérmegállapodást
  • Szeptember végéig kell igazolni a Covid elleni védőoltást
  • Szombathely nyerte az Ignéczi József MOSZ Horgászversenyt
  • Területi hírek
  • Profiltisztítás a Startnál
  • A történelem az élet tanítómestere

Megtekintés Korábbi számok