A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Mi lesz a vasutas munkahelyekkel?


A vasutas szakszervezetek a foglalkoztatás miatti aggodalmuknak adtak hangot a Vasúti Érdekegyeztető Bizottság (VEB) pénteki ülésén.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) a vasúti személyszállítás teljesítményének csökkenése miatt továbbra is aggályosnak tartja a foglalkoztatás alakulását, úgy vélik 130-150 mozdonyvezető munkája válhat feleslegessé.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) pedig megállapodást kíván kötni a foglalkoztatásról a MÁV-val - közölték az érdekképviseleti vezetők az MTI-vel az ülést követően.

Dancsa Attila, a MOSZ ügyvezető alelnöke elmondta: az egyeztetésen a tárca képviselői megerősítették, hogy április 15-étől vonatkilométerre vetítve 8 százalékkal, vonatjáratok számát tekintve 13 százalékkal csökkentik a vasúti személyszállítás teljesítményét. A Mozdonyvezetők Szakszervezete szerint a minisztériumnak is részt kellene vállalnia a foglalkoztatási gondok kezelésében, és nem elég a vasútvállalatok feladatává tenni azt - jegyezte meg. A Szakszervezet számítása szerint 130-150 mozdonyvezető munkája válhat feleslegesség az április 15-ei intézkedés után, többnyire a hátrányos helyzetű térségekben. Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) alelnöke az MTI-nek elmondta: a minisztérium támogathatónak tartotta a VDSZSZ javaslatát, hogy a MÁV kössön a szakszervezettel megállapodást a járatritkítással összefüggő foglalkoztatási megoldásáról - tette hozzá.

A Mérnökök és Technikusok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete és a Vasutasok Szakszervezete Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternél március 5-én kezdeményezték a Vasúti Egyeztető Bizottság (VEB) összehívását, hogy tájékoztatást kérjenek és egyeztessenek az Országgyűlés elé beterjesztett személyszállítási törvénytervezetről, illetve a médiában megjelent vasúti személyszállítási kapacitáscsökkentésről. (MTI)


forrás: profitline.hu

2024. 1.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 1.szám

  • Megállapodás - garantált reálkereset emelkedéssel
  • Sikeres pályán az RCH
  • Szép volt, jó volt, elég volt!
  • Made in Hungary
  • Csak egy ugrás Bécs

Megtekintés Korábbi számok