Mi lesz a vasutas munkahelyekkel?
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) pedig megállapodást kíván kötni a foglalkoztatásról a MÁV-val - közölték az érdekképviseleti vezetők az MTI-vel az ülést követően.
Dancsa Attila, a MOSZ ügyvezető alelnöke elmondta: az egyeztetésen a tárca képviselői megerősítették, hogy április 15-étől vonatkilométerre vetítve 8 százalékkal, vonatjáratok számát tekintve 13 százalékkal csökkentik a vasúti személyszállítás teljesítményét. A Mozdonyvezetők Szakszervezete szerint a minisztériumnak is részt kellene vállalnia a foglalkoztatási gondok kezelésében, és nem elég a vasútvállalatok feladatává tenni azt - jegyezte meg. A Szakszervezet számítása szerint 130-150 mozdonyvezető munkája válhat feleslegesség az április 15-ei intézkedés után, többnyire a hátrányos helyzetű térségekben. Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) alelnöke az MTI-nek elmondta: a minisztérium támogathatónak tartotta a VDSZSZ javaslatát, hogy a MÁV kössön a szakszervezettel megállapodást a járatritkítással összefüggő foglalkoztatási megoldásáról - tette hozzá.
A Mérnökök és Technikusok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete és a Vasutasok Szakszervezete Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternél március 5-én kezdeményezték a Vasúti Egyeztető Bizottság (VEB) összehívását, hogy tájékoztatást kérjenek és egyeztessenek az Országgyűlés elé beterjesztett személyszállítási törvénytervezetről, illetve a médiában megjelent vasúti személyszállítási kapacitáscsökkentésről. (MTI)
forrás: profitline.hu