Százmilliós károk a rongálások miatt a tömegközlekedésben
Százmilliós károk a rongálások miatt a tömegközlekedésben
A tömegközlekedést használva nap mint nap szembesülhetünk a rongálás különböző fajtáival.
A vidéki vonatokat firkálják
A vidéken közlekedő vonatok vannak a legrosszabb helyzetben. A legtöbb károkozás a budapesti elővárosi vonalak mentén történik.
" Egy kocsinak az újrafestése a technológiából adódóan, a kocsi típusától függően 1"1,5 millió forint, amely tartalmazza az antigraffiti-lakkréteget is " közölte lapunkkal a MÁV.
A társaság a rongálások és lopások ellen úgy is küzd, hogy tavaly ősszel három polgárőr-egyesülettel kötött együttműködési megállapodást. A kedvező tapasztalatok miatt idén februárban újabb szervezettel bővült a kör.
Egy káreset a Volánbusznál
A legkedvezőbb helyzetben a távolsági buszok vannak. A Volánbusz Zrt. budapesti agglomerációs járatain tavasz óta mindössze egy szándékos károkozási eset történt.
Az értelmetlen károk helyreállítására fordított összeg minden egyes forintját járműfejlesztésre, a szolgáltatás javítására költhetné ígérete szerint a BKK.
Károk
• A buszokról a graffitik eltávolítása a fővárosi buszokról évi 12,5 millió forintba kerül.
• 2013-ban a metrószerelvényeken, -állomásokon és -vonalakon történt firkálásból, graffitizésből eredő rongálások eltávolítása és megelőzése összesen 25,1 millió forintba került.
• A villamosvonalakon tavaly összesen 18,5 millió forintnyi kár keletkezett.
• A fővárosi HÉV szerelvényein 2013-ban 6,1 millió forintnyi kárt mértek fel.
• A MÁV-nál évi mintegy 150 millió forintra rúg a lopások, rongálások által okozott károk értéke, és a graffitik eltávolítása további 50-60 millió forintnyi pluszköltséget jelent.