A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Százmilliós károk a rongálások miatt a tömegközlekedésben


Százmilliós károk a rongálások miatt a tömegközlekedésben

A tömegközlekedést használva nap mint nap szembesülhetünk a rongálás különböző fajtáival.


A vidéki vonatokat firkálják

A vidéken közlekedő vonatok vannak a legrosszabb helyzetben. A legtöbb károkozás a budapesti elővárosi vonalak mentén történik.

" Egy kocsinak az újrafestése a technológiából adódóan, a kocsi típusától függően 1"1,5 millió forint, amely tartalmazza az antigraffiti-lakkréteget is " közölte lapunkkal a MÁV.

A társaság a rongálások és lopások ellen úgy is küzd, hogy tavaly ősszel három polgárőr-egyesülettel kötött együttműködési megállapodást. A kedvező tapasztalatok miatt idén februárban újabb szervezettel bővült a kör.

Egy káreset a Volánbusznál

A legkedvezőbb helyzetben a távolsági buszok vannak. A Volánbusz Zrt. budapesti agglomerációs járatain tavasz óta mindössze egy szándékos károkozási eset történt.

Az értelmetlen károk helyreállítására fordított összeg minden egyes forintját járműfejlesztésre, a szolgáltatás javítására költhetné ígérete szerint a BKK.

Károk

• A buszokról a graffitik eltávolítása a fővárosi buszokról évi 12,5 millió forintba kerül.

• 2013-ban a metrószerelvényeken, -állomásokon és -vonalakon történt firkálásból, graffitizésből eredő rongálások eltávolítása és megelőzése összesen 25,1 millió forintba került.

• A villamosvonalakon tavaly összesen 18,5 millió forintnyi kár keletkezett.

• A fővárosi HÉV szerelvényein 2013-ban 6,1 millió forintnyi kárt mértek fel.

• A MÁV-nál évi mintegy 150 millió forintra rúg a lopások, rongálások által okozott károk értéke, és a graffitik eltávolítása további 50-60 millió forintnyi pluszköltséget jelent.


metropol

2025.2.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2025.2.szám

  • Az igazság pillanata
  • Ígéret van, klíma nincs
  • Magyarországon addig van jogod sztrájkolni, amíg nem vagy kénytelen
  • Egy hátrányos jogkövetkezmény margójára
  • Területi hírek
  • KÜT beszámoló
  • Osztrák szemmel

Megtekintés Korábbi számok