A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

A vezetési idő munkáltatói (félre)értelmezése?


paragrafus3A napokban két MÁV-START TSZVI területen adtak ki egy parancskönyvi rendelkezést és egy tájékoztatót, melyekben a munkáltatói jogkörgyakorlók a vezetési időt értelmezik, de rosszul. Dodonai módon és közvetett logikával hivatkoznak a Nemzeti Közlekedési Hatóságra (NKH), hogy az elfogadta a vezetési idők számítási gyakorlatát. Nem csatolnak semmilyen "Ellenőrzési dokumentumot" vagy "Határozatot". Szakszervezetünk vitatja a MÁV-START által alkalmazott számítást, amit közérdekű bejelentés formájában korábban jeleztünk már az NKH-nak. A Hatóság elmarasztalta a munkáltatót: "Mindezek vizsgálata megállapította, hogy a MÁV-START Zrt. több esetben nem a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvényben (a továbbiakban Vtv.) előírtak szerint állípította meg a vezetési időt és vezette ezzel összefüggően annak nyilvántartását. A MÁV-START Zrt. részére határozat került kiadásra, melyben köteleztük a Vtv. XIII: fejezet "Az utazó vasúti munkavállalók jogaira és kötelezettségeire" vonatkozó rendelkezéseinek betartatására. (Lásd a csatolt levelet.) 
Ha ez nem elég a munkáltatónak, akkor újabb közérdekű bejelentést teszünk. Egyszer csak elfogadják a valóságot...
2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok