A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Pofátlanul túlárazott


PM: Pofátlanul túlárazott és veszélyes az új vasútvonal

A 44 milliárdért felújított vonal kapcsán a Párbeszéd Magyarországért (PM) felszólítja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-t (NIF), hogy azonnal pótolja a Bécsi úti kereszteződésnél hiányzó fénysorompót, és ne várja tétlenül, amíg tragédia történik! A PM a beruházás adatait tartalmazó beadvánnyal fordul az EU csalás elleni ügynökségéhez (OLAF).


A PM felszólítja Seszták Miklós fejlesztési minisztert és a NIF Zrt-t, hogy hozza nyilvánosságra a beruházás részleteit, és nevezze meg, ki(ke)t terhel a felelősség a felújítás folyamatosan emelkedő költségeiért és az évekkel tolódó határidőkért.

A több mint három éve húzódó, botrányokkal övezett beruházás csúfos eredményekkel járt: a másfél órás utat öt perccel sikerült lerövidíteni, de például a Budapest-Solymár távot 32 perc helyett ugyanúgy 32 perc alatt lehet megtenni.

A költségek a szuperexpresszek kiépítésének költségeivel vetekednek, és erős a gyanú, hogy a Szijjártó-család érdekeltségének részvétele a konzorciumban nem az árcsökkentés irányába hatott.

Az utolsó utáni póthatáridőt is két hónappal lekésve úgy sikerült átadni a félkész felújítást, hogy a 10-es főút és a vasútvonal találkozásánál nem működik a fénysorompó. A vg.hu tudósítása szerint "ha vonat jön, akkor az ott strázsáló jelzőőrök kiszállnak a kocsijukból és leállítják a forgalmat" " miközben eddig is csak a szerencsén múlt, hogy nem történt több vonatbaleset.

168 óra

2024.4.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024.4.szám

  • Aláírásra került a MÁV-START KSZ módosítása
  • Területi hírek
  • EGy szál kötélen
  • Ahol minden kicsit más
  • Zöld-sárga lesz a fél Dunántúl, vasútvonalakat vesz át a GYSEV

Megtekintés Korábbi számok