A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Vonatozás


Vonatozás százhatvan kilométeres sebességgel

Minden együtt áll ahhoz, hogy a magyar vasút fejlődési szintet lépjen annak a több mint ezermilliárd forintnak a befektetésével, amelyet a következő öt évben uniós támogatásokból fejlesztésre fordíthatunk. A héten hazai és nemzetközi szakemberek részvételével szakmai tanácskozást tartanak Budapesten Vasúti infrastruktúra és innováció Európában címmel.

Több mint ezermilliárd forint jut a kötött pályás közlekedés fejlesztésére a 2020- ig tartó uniós költségvetési időszakban, ebből a nemzetközi TEN-T (transzeurópai közlekedési) hálózat 800 kilométer hosszban újul meg - emlékeztetett Balla Ágnes, az InnoRail 2015 konferencia főszervezője. Mint mondta, megújul a Budapest-Miskolc-, Püspökladány- Debrecen- és a dél-balatoni vonal Szántód- Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti szakasza, a Kelenföld-Százhalombatta- Pusztaszabolcs-, a Szeged- Hódmezővásárhely-Gyula-vonalak, és fontos beruházás a déli összekötő vasúti híd felújítása. Ugyancsak része a fejlesztésnek az ETCS2 európai egységes vasútbefolyásoló rendszer, illetve a működéséhez szükséges GSM-R kommunikációs rendszer kiépítése 2554 kilométer hosszban, emellett 450 kilométernyi vonalat villamosítanak, és 2018- ig 400 kilométeren valósul meg átfogó pályarekonstrukció.

Nem uniós pénzből fedezik, de fontos összekötő kapocs lehet a földközitengeri kikötők felé a Budapest-Belgrád- vasútvonal, amelynek magyar szakasza 166 kilométer, a beruházás költsége ezen a vonalon 472 milliárd forint - ismertette Balla Ágnes. A tervek szerint személyforgalomban 2,5- 3 órára csökkenhet majd a két főváros közötti menetidő, és a Kína által a pireuszi kikötőbe behajózott, Nyugat-Európába szánt áru Szerbián és Magyarországon keresztül haladhat majd. A beruházás keretében kétvágányúvá teszik és villamosítják a vasútvonalat, és a legnagyobb tengelynyomású tehervonatok is közlekedhetnek majd az új pályán, a személyforgalomban pedig a vonatok a 160 kilométer/órás sebességet is elérhetik.

Mindezen fejlesztések következtében a magyar vasút a nemzetközi fővonalak tekintetében eléri az európai színvonalat, ám az innováció állandó továbblépést kíván meg az iparágtól. Ennek része a nemzetközi és a hazai szereplők kapcsolattartása, információcseréje. Ezt szolgálja az október 14-16. közötti InnoRail konferencia. A Vasúti infrastruktúra és innováció Európában című rendezvényre több mint 30 országból érkeznek vasúti szakemberek és döntéshozók, hatvan külföldi és harminc magyar vasúti szaktekintély tart előadást.

Az unió egyik legfőbb prioritása továbbra is a vasúti közlekedés versenyképesebbé tétele, ezt szolgálják a hazánkban a vasútfejlesztésre szánt milliárdok. Az unióban a vasúti innovációra költhető támogatásokat is megháromszorozták azzal a céllal, hogy minél több utas és teherfuvarozási szolgáltató vegye igénybe az európai vasútvonalakat - mondta Balla Ágnes.

Magyar Idők
2024. 1.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 1.szám

  • Megállapodás - garantált reálkereset emelkedéssel
  • Sikeres pályán az RCH
  • Szép volt, jó volt, elég volt!
  • Made in Hungary
  • Csak egy ugrás Bécs

Megtekintés Korábbi számok