A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Északkeleti vasúti folyosót javasol az USA szakminisztériuma

,

Az amerikai Szövetségi Vasútminisztérium (FRA) 120 milliárd dolláros fejlesztési javaslatot készített. Eszerint például kiépülne a Bostont, New Yorkot és Washington D. C-t összekötő északkeleti folyosó.

A terv azonban nem is olyan nagy horderejű azt tudva, hogy a pénzt 30 évre elhúzva lehetne elkölteni, és jórészt a meglévő pályák fejlesztésére futná belőle.
Valójában egy korábbi, sokkal látványosabb terv lebutításáról van szó a Railwaygazette.com szerint. 2012-ben ugyanis " négyévnyi alapos egyeztetések és piacelemzések után " már meghirdettek egy 735 kilométer hosszú vasúti folyosót érintő programot, és 15 lehetséges beruházást is megjelölt az FRA. Most mindez egy olyan javaslattá szerényedett, amelynek fő célja a pályák megbízhatóságának javítása. A politikusok, a vasúti szakma és az üzleti vezetők ugyanis arra jutottak, hogy a meglévő kapacitások messze nem elégségesek az igények kielégítésére.

Az FRA szerint tehát rövid távon a pályák javítására, fejlesztésére kell törekedni. Igaz, ez sem kevés. A legtöbb folyosón például négy vágányt kell kialakítani, lehetővé téve, hogy elkülönülhessenek a prémium intercity, a helyi és a regionális vonatok. Át kell szervezni Philadelphia térségének vasúti közlekedését, és új megállót építeni a város repülőterének. Olyan állapotba kell hozni továbbá a Hartford (Connecticut) és Springfield (Massachusetts) közötti szakaszt, hogy azon a mostaninál nagyobb lehessen a forgalom. Meg kell kétszerezni a regionális személyvonatok számát és megötszörözni az intercityforgalmat.

Sok múlik persze azon, hogy a fentiekből az érintettek mit és milyen ütemben valósítanak meg, figyelmeztet az FRA. Az említett 120 milliárd dollárból 40 milliárdot vinne el a szigorúan vett infrastruktúra-felújítás.

Közben folynak már más, fontos vasúti programok is. Ezek egyike, a New York Gateway célja például az, hogy felszámolják a Newark, New Jersey és a New York Penn állomások közötti vonattorlódásokat. A fejlesztések után a Boston" New York útvonalat a mostaninál 45 perccel rövidebb idő alatt, 2 óra 45 perc alatt lehetne megtenni, a New York"Washington DC út pedig 35 perccel lehet rövidebb, azaz 2 óra 10 percig tartana.

2021 január-február

Mozdonyvezetők Lapja

2021 január-február

  • Napi - heti pihenőnap és pihenőidő a MÁV Csoportnál
  • Kollektív Szerződés egységesítésére irányuló tárgyalások a Startnál
  • Megrendülten búcsúzunk, elhunyt Hornok Béla
  • A munkáltatónak biztosítani kell a védőoltás felvételéhez szükséges szabadidőt
  • Új díjcsomagok a MOSZ tagi flottában
  • MOSZ tagkártya kedvezmények
  • Tram-train Az elfeledett, de új életre keltett városközi villamos

Megtekintés Korábbi számok