A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Mészáros Lőrinc vasúti cége újabb 7 milliárdot húzott be

,

Összesen 14,05 milliárd forintnyi megrendelést nyert el Mészáros Lőrinc cége, az R-Kord Kft., illetve a Prolan Irányítástechnikai Kft. vasúti korszerűsítési munkákra

A közbeszerzés eredménye ma jelent meg a hivatalos uniós értesítőben, a TED-en, de a szerződést a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztési Zrt.-vel még karácsony előtt megkötötték.

A feladat első része Pusztaszabolcs"Dombóvár között központi forgalomirányító rendszer kiépítése, ezt nyerte a két cég közösen. Mégpedig az előre becsült 6,6 milliárd forintos vállalkozói díjnál magasabb, 7,36 milliárd forintos árajánlattal.

A második rész központi forgalomirányító rendszer kiépítése Rákos"Újszász"Szolnok vonalszakaszon, illetve biztosítóberendezési áramellátások korszerűsítése a MÁV Zrt. országos hálózatán. Ezt a budakalászi székhelyű Prolan egyedül nyerte. Szintén drágábban a tervezettnél: az 5,7 milliárdos becsült árhoz képest 6,69 milliárdért.

Mindkét projektet európai uniós forrásból finanszírozzák, így Mészárosék uniós nyereményeihez hozzácsaphatunk újabb 7 milliárdot. Az Átlátszó összesítése szerint 2010 és 2017 vége között a Mészáros-klán különböző cégei által elnyert 476 milliárd forintnyi tenderérték döntően uniós forrásból származik: a portál számítása szerint 396 milliárd forint, a teljes összeg 83 százaléka

Az utóbbi hetekben vasúti fronton különösen aktív a Mészáros-birodalom. Ahogy arról beszámoltunk, nemrég új vasútépítő céget alapítottak, az RM International Zrt.-t. Az R-kord a V-Híd Zrt.-vel közösen néhány hete nyert egy közel 14 milliárdos vasútfelújítást a Debrecen-Ebes vonalon. Mészáros veje, Homlok Zsolt pedig beszállt a Vasútvillamosító Kft.-be, amely máris elnyerte az első milliárdját egy közpénzes tenderen.

2024. 1.szám

Mozdonyvezetők Lapja

2024. 1.szám

  • Megállapodás - garantált reálkereset emelkedéssel
  • Sikeres pályán az RCH
  • Szép volt, jó volt, elég volt!
  • Made in Hungary
  • Csak egy ugrás Bécs

Megtekintés Korábbi számok